توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره رد طرح «الزام دولت برای پرداخت یارانه کالای اساسی»

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به رد «طرح الزام دولت برای پرداخت یارانه کالا‌های اساسی» در این شورا گفت: امیدواریم با همکاری اعضا و کارشناسان پژوهشکده این شورا بامجلس شورای اسلامی شاهد تصویب نهایی این طرح باشیم.

توضیحات سخنگوی شورای نگهبان درباره رد طرح «الزام دولت برای پرداخت یارانه کالای اساسی»
به گزارش ۸دی، عباسعلی کدخدایی در تماس تصویری با بخش خبری شبکه یک سیما ضمن اعلام رد طرح الزام دولت برای پرداخت. یارانه کالاهای اساسی  در این شورا، اظهارداشت: این طرح از جمله طرح‌های خوب مجلس شورای اسلامی است که می‌تواند به بخشی از جامعه ما که نیازمند هستند در جهت حل مشکلات معیشتشان کمک کند.

وی ادامه داد: طرح‌هایی که از سوی نمایندگان ارائه می‌شود وقتی متضمن بار مالی باشد، در گام اول باید محل درآمدی مشخصی برای آن تعیین گردد و یا اینکه در گام دوم، دولت بار مالی آن را تقبل کند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه دولت مخالفت خود را در خصوص این طرح به شورای نگهبان اعلام کرده بود، ادامه داد: باتوجه به اینکه این طرح بار مالی به همراه داشت از سوی شورای نگهبان مغایر اصل ۷۵ قانون اساسی شناخته شد چرا که منابع مشخصی برای اجرای آن در نظر گرفته نشده بود و یا منابع مطرح شده، منابعی بودند که قبلا برای آن‌ها هزینه‌هایی از پیش در نظر گرفته شده بود.

کدخدایی افزود: علاوه بر اینکه ما در خصوص این طرح اعلام نظر کردیم، گفتیم که هم اعضای شورای نگهبان و هم کارشناسان پژوهشکده این شورا می‌توانند نظرات مشورتی خود را خدمت نمایندگان ارائه کنند تا ان شاءالله هرچه زودتر با این همکاری بتوانیم شاهد تصویب نهایی آن باشیم.

وی با بیان اینکه منابعی که در این طرح تعیین شده تا حدودی نامعلوم است، گفت: اینکه اموال دولت بفروش برسد، این اموال باید مشخص شود که چه اموالی است و تا کجا می‌تواند تکاپوی بار مالی این طرح را پوشش دهد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه