مطالعه‌ "علی بابا" روی رفتار سفر کاربران ایرانی؛

“رشت” یکی از ۳ مقصد اصلی مسافران در تابستان امسال + عکس

“علی بابا” مطالعه‌ای روی رفتار سفر کاربران ایرانی انجام داده و مدعی شده است که در تابستان سال ۹۹، ۳۲ درصد مردم حداقل یک بار سفر رفته‌اند که ابتلای ۶ درصد آنها به بیماری کرونا محرز شده است و طبق مطالعه علی‌بابا این مسافران بیشتر تهران، ‌رشت و ساری را برای سفر انتخاب‌ کرده‌اند.

به گزارش ۸دی، گروه شرکت‌های علی‌بابا، مجموعه‌ای تکنولوژی محور با ۱۲ برند زیر مجموعه است. هدف گروه علی‌بابا با بیش از ۶۰۰ عضور تمام وقت، خلق ثروت از طریق تکنولوژی با محوریت گردشگری و تحول فرهنگ کار در ایران است.

“علی بابا” مطالعه‌ای روی رفتار سفر کاربران ایرانی انجام داده و مدعی شده است که در تابستان سال ۹۹، ۳۲ درصد مردم حداقل یک بار سفر رفته‌اند که ابتلای ۶ درصد آنها به بیماری کرونا محرز شده است؛ طبق مطالعه علی‌بابا این مسافران بیشتر تهران، ‌رشت و ساری را برای سفر انتخاب‌ کرده‌اند.

مطالعه‌ای که روی رفتار سفر کاربران ایرانی انجام شده، نشان می‌دهد در تابستان ۹۹، ۳۲ درصد مردم حداقل یک بار سفر رفته‌اند که ابتلای ۶ درصد آنها به بیماری کرونا محرز شده است. طبق مطالعه علی‌بابا این مسافران بیشتر تهران، ‌رشت و ساری را برای سفر انتخاب‌ کرده‌اند.

از سوی دیگر این مطالعه نشان داده که ۸۱ درصد ایرانیان برای پاییز برنامه سفری ندارند و اگر هم قرار باشد سفر کنند باز هم مقصد رشت، تهران و مشهد است. این مطالعه هدف سفر رفتن افرادی که امسال تابستان با وجود کرونا هم به سفر رفته‌اند را تفریحی و سیاحتی اعلام کرده. تعداد زیادی از مشارکت‌کنندگان،‌ هدف خود از سفر را تفریحی و گردشگری، دیدار اقوان و بستگان و در نهایت زیارتی و مذهبی عنوان کرده‌اند.

براین اساس ۴۱ ٪ مسافران در منزل شخصی، ۳۷ درصد در منزل دوستان و آشنایان و تنها ۱۹ درصد در ویلا یا اقامتگاه حضور داشته‌اند. همچنین بیشتر مسافران تابستان ۹۹ که یک جامعه ۵۰ درصدی را تشکیل می‌دهند، بین ۲ تا ۴ روز در سفر بوده‌اند و مسافرت ۱۸ درصد آنان نیز بین ۵ تا ۷ روز طول کشیده است.

در این مطالعه چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در طول سفر نیز مورد سوال قرار گرفته است. طبق این مطالعه، ضدعفونی کردن مکرر دست‌ها و وسایل مصرفی با استفاده از الکل اصلی‌ترین راه رعایت بهداشت در طول سفر اعلام شده است.

همچنین مطالعه علی بابا نشان می‌دهد که شبکه‌های اجتماعی اصلی‌‌ترین درگاه دریافت اطلاعات پروتکل‌های بهداشتی توسط مسافران بوده است. پس از آن صدا‌وسیما، دوستان و آشنایان نقش پررنگی در اطلاع رسانی در این زمینه ایفا کرده‌اند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه