مصباحی‌مقدم: اقدام رئیس جمهور فرانسه جنایت علیه بشریت است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقدام رئیس جمهور فرانسه در حمایت از مجله شارلی ابدو بسیار غلط بود و او مرتکب جنایت علیه بشریت شد.

مصباحی‌مقدم: اقدام رئیس جمهور فرانسه جنایت علیه بشریت است
به گزارش ۸دی،حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم ضمن محکوم کردن اهانت رئیس جمهور فرانسه نسبت به پیامبر اکرم (ص)، اظهار کرد: کاری که مجله شارلی ابدو انجام داد جنایتی علیه بشریت است، زیرا انبیاء الهی برای هدایت انسان‌ها آمده‌اند و این جزء حقوق بشر است و در نزد همه مردم قداست دارد و ارزش تلقی می‌شود.
وی با بیان اینکه توهین به انبیاء در هر دینی اهانت به ارزش‌ها و بشریت است، زیرا ارزش‌هایی که فرد برای آن از جان خود هم مایه می‌گذارد جزو حقوق انسان‌هاست، تصریح کرد: از کاستی‌های اعلامیه جهانی حقوق بشر این است که اعتقادات مردم باید محترم شمرده شود و کاری که رییس جمهور فرانسه در حمایت از مجله شارلی ابدو انجام داد بسیار غلط بود و او هم مرتکب جنایت شد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  افزود: اقدام رئیس جمهور فرانسه رفتاری حماقت‌بار بود که احساسات حدود ۲ میلیارد مسلمان جهان را تحریک می‌کند و طبعاً احتمال بروز هر رفتاری را سبب می‌شود. هر اتفاقی که در این باره در جهان رخ بدهد مسبب آن رییس جمهور فرانسه است، زیرا او مسلمانان را تحریک کرده است.
عضو مجلس خبرگان خاطرنشان کرد: اقدام رئیس جمهور فرانسه در اهانت به رسول اکرم (ص) خطرناک و فصاحت بار بود و مسلمانان باید همچنان این رفتار وی را محکوم کنند و نباید به این زودی‌ها دست از محکومیت خود بردارند. باید تا جایی پیش برویم که ریشه این چنین رفتار‌های ناپسند بسوزد و خشک شود.

منبع: خبرگزاری میزان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه