فرمانده انتظامی گیلان مطرح کرد:

تحقق و توسعه امنیت پایدار با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی

فرمانده انتظامی گیلان گفت: تحقق و توسعه امنیت پایدار با مشارکت مراکز علمی دانشگاهی میسر خواهد بود.

تحقق و توسعه امنیت پایدار با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی

به گزارش ۸دی،سردار عزیزاله ملکی در نشست هم‌اندیشی فرمانده انتظامی گیلان با رؤسای دانشگاه‌های استان به مناسبت هفته ناجا و با محوریت “نقش مراکز علمی و دانشگاهی در تامین امنیت اجتماعی و هوشمندسازی پلیس در تحقق توسعه امنیت پایدار” در سالن کوثر ستاد انتظامی استان ضمن تبریک هفته ناجا، اظهارداشت: پلیس جزء لاینفک زندگی اجتماعی محسوب می‌شود و به عنوان یک نهاد اجتماعی مسئولیت زیادی در برقراری امنیت عینی و ذهنی شهروندان و حفظ و نظم امنیت جامعه دارد.
وی گستردگی ماموریت‌های نیروی انتظامی را در مقایسه با سایر سازمان‌ها و ادارات دیگر به ویژه سایر نیروهای مسلح متفاوت دانست و تصریح کرد: این نیرو به عنوان ناظم اجتماعی و حافظ نظم و امنیت جامعه بوده و با نگاه جامعه محورانه و دانشی ماموریت‌های محوله را دنبال می‌کند.
فرمانده انتظامی گیلان مراکز علمی و دانشگاهی را به عنوان اقشار تاثیرگذار جامعه در مشارکت و همکاری با نیروی انتظامی برای برقراری، حفظ و ارتقاء امنیت عنوان کرد و افزود: رویکرد پلیس، جامعه محورانه و دانشی بوده و با پژوهش، خوشبختانه امروز ناجا در حوزه نظم و امنیت گام‌های مهمی برداشته است.
سردار ملکی ضمن تاکید بر نقش موثر و کلیدی فرهیختگان و نخبگان دانشگاهی در تحقق توسعه امنیت پایدار خاطرنشان کرد: پلیس امروزه با بهره‌جویی از ظرفیت‌های مراکز علمی و دانشگاهی در راستای حل مسائل مبتلابه و معضلات و آسیب‌های اجتماعی و ارتقاء امنیت عمومی جامعه تلاش می‌کند.
وی با بیان اینکه تنوع و ماهیت ماموریت‌های پلیس اقتضا می‌کند که با رویکرد علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود، موضوعات اجتماعی را با رویکرد فرهنگی حل کند تا از برخوردهای امنیتی با موضوعات اجتماعی جلوگیری شود اذعان داشت: تحقق و توسعه امنیت پایدار با مشارکت مراکز علمی و دانشگاهی میسر خواهد بود.
فرمانده انتظامی استان گیلان بحث هوشمندسازی پلیس در ابعاد مختلف به ویژه در بحث تجهیزات و فناوری که یکی از اولویت‌های ناجا در حوزه جرائم به خصوص پیشگیری از سرقت است مورد تاکید قرار داد و افزود: امروز با توجه به پیچیدگی جرائم و آسیب‌های اجتماعی و پیشرفت رشد فناوری و تکنولوژی، فرهیختگان علمی و دانشگاهی می‌توانند با تفکر نو خود در زمینه کشف جرائم، فناوری و تجهیزات نوین، نظم، آموزش و فرهنگ ترافیک و ارتقاء امنیت اجتماعی یاریگر پلیس باشند.
گفتنی است، در این نشست رؤسای دانشگاه استان گیلان ضمن تبریک هفته ناجا به سبزپوشان نیروی انتظامی و نگاه تعامل گرایانه فرماندهی انتظامی استان به دانشگاه‌های استان؛ نقطه نظرات و دیدگاه‌ها خود نسبت به توسعه امنیت پایدار در سطح استان گیلان ارائه و در حوزه ارتقاء نظم و امنیت جامعه، طرح‌های مرتبط با هوشمند‌سازی پلیس و استفاده از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی دانشگاهای استان گیلان اعلام آمادگی کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه