رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استانی گیلان:

دبیر اجرایی جشنواره استانی تئاتر گیلان انتخاب شد

رئیس شورای سیاست گذاری سی و دومین جشنواره تئاتر استانی گیلان با اشاره به اینکه «محمدعلی صادق‌حسنی» به عنوان دبیر اجرایی این دوره از جشنواره معرفی شد، گفت: مهلت ارسال آثار نیز تا ۱۵ آبان ماه تمدید شد.

دبیر اجرایی جشنواره استانی تئاتر گیلان انتخاب شد

به گزارش ۸دی،فیروز فاضلی با اشاره به برگزاری سی و سومین جشنواره تئاتر استان از اول تا چهارم آذرماه امسال، اظهار کرد: این جشنواره با همکاری انجمن هنرهای نمایشی گیلان به منظور رشد و گسترش و ساماندهی هنر تئاتر هر ساله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان در حوزه هنر به ویژه تئاتر و نمایش سابقه‌ای طولانی و درخشان دارد و حضور هنرمندان برجسته گیلانی در عرصه تئاتر و نمایش کشور دلیل این ادعا است، گفت: رشد و توسعه فعالیت‌های اجتماعی و آگاهی بخشی با تکیه بر هنر نمایش، بومی سازی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری با تکیه بر استعدادهای جوان و استفاده از بسترهای فرهنگی و هنری برای رشد و اعتلای فرهنگ عمومی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره تئاتر استانی گیلان با اشاره به معرفی دبیر اجرایی جشنواره امسال، افزود: «محمدعلی صادق‌حسنی» رئیس انجمن هنرهای نمایشی گیلان و هنرمند برجسته و شناخته شده عرصه تئاتر، نمایش، سینما و تلویزیون استان، به‌عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده است.

فاضلی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره پنجم آبان‌ماه تعیین شده بود که تا ۱۵ همین ماه تمدید شد، ادامه داد: هنرمندان علاقه‌مند به شرکت در این جشنواره باید برای ثبت‌نام در جشنواره و ارسال آثار خود با موضوعات مرتبط با شعار سال ۹۹ (جهش تولید)، موضوعات مرتبط با بیماری کووید ۱۹ و کاهش آسیب‌های اجتماعی، موضوعات مرتبط با شور و نشاط اجتماعی و تحکیم خانواده، موضوعات مرتبط با فرهنگ و هنر بومی و منطقه‌ای و ایرانی و اسلامی و موضوعات مرتبط با یکصدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی از طریق تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از شرایط شرکت آثار در این جشنواره نمایش آثار بعد از پایان جشنواره تئاتر استانی سال گذشته تا اول آبان ماه امسال است، اضافه کرد: چهار نسخه فیلم اثر نیز باید به دبیرخانه جشنواره ارسال شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه در این جشنواره تنها آثار صحنه‌ای مورد قضاوت قرار می‌گیرند، گفت: برگزیدگان بخش رقابتی جشنواره نیز به جشنواره تئاتر فجر معرفی خواهند شد.

فاضلی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مهلت ارسال آثار نهایی راه‌یافتگان سومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی آموزشگاه‌های آزاد هنری گیلان به دبیرخانه جشنواره نیز تا پانزدهم آبان‌ماه تمدید شده‌است.

وی یادآور شد: این دوره از جشنواره به‌پاس یک عمر کار و تلاش استاد «حبیب‌الله یوسف پورسیفی» از پیشکسوتان تئاتر استان برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه