فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا اعلام کرد:

افزایش ۱۵۰ درصدی کشف مواد مخدر در مرزهای آستارا

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون، دستگیری صیادان غیرمجاز با ۳۱ درصد رشد همراه بوده است، گفت: از آغاز سال جاری تاکنون، کشف انواع مخدر سنتی و صنعتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۵۰ درصدی کشف مواد مخدر در مرزهای آستارا

به گزارش ۸دی،سرهنگ نوذر مرادی امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان در محل هنگ مرزی اظهار کرد: از آغاز سال جاری تاکنون، کشف انواع مخدر سنتی و صنعتی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

وی تعدادسارقین و قاچاق‌چیان مواد مخدر دستگیر‌شده را ۲۱۸ نفر اعم‌از زن و مرد عنوان کرد و افزود: دستگیری این تعداد سارق و قاچاق‌چی مواد مخدر نیز با تلاش مرزبانان هنگ مرزی این شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۲۷ درصد افزایش داشته است.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا تعداد ملاقات‌های مرزی درجه یک و درجه دو را ۲۰ مورد با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی دانست و بیان کرد: درخصوص صید ماهی از رودخانه مرزی آستاراچای قرار است با مرزبانان جمهوری آذربایجان یک نشست دوجانبه برگزار شود.

مرادی با بیان اینکه از آغاز سال جاری تاکنون، دستگیری صیادان غیرمجاز با ۳۱ درصد رشد همراه بوده است، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، کشف سیگار قاچاق ۳۲ درصد، کشف شن و ماسه غیرمجاز از نوار مرزی ۳۰۰ درصد و کشف چوب‌آلات قاچاق ۲۱۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده هنگ مرزی شهرستان آستارا برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای ساکنین روستاهای مرزی، اهدای خون، ویزیت رایگان، توزیع ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده در بین مرزنشینان و گندزدایی اماکن عمومی و آموزشی ازجمله مساجد و مدارس را ازجمله اقدامات هنگ مرزی این شهرستان در طول ایام کرونا عنوان کرد.

مرادی با بیان اینکه انسداد ۲۸ کیلومتر از نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان در مرزهای آستارا به صورت کامل انجام‌شده و تنها ۱۰ کیلومتر آن باقی مانده است، افزود: طبق برآوردهای صورت‌گرفته برای انسداد این مقدار باقی‌مانده حدود ۴ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه