قالیباف:بگومگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نمی‌شود

رئیس مجلس ضمن انتقاد از گرانی‌های افسارگسیخته اخیر گفت: بگومگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نمی‌شود.

قالیباف:بگومگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نمی‌شود

به گزارش ۸دی،محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۷ مهر ) قوه مقننه و در نطق پیش از دستور خود، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول اظهار داشت: ملت ما در ماه های محرم و صفر شکوه، اشک و عزاداری را با رعایت کامل ضوابط بهداشتی انجام دادند. امیدوارم عزاداری ملت ایران مقبول درگاه حق قرار گیرد.

وی با اشاره به گرانی‌های افسارگسیخته در بیشتر کالاهای ضروری و مورد نیاز مردم، ادامه داد: این موضوع مساله امروز همه مردم است. آنها امروز نمونه ای از گرانی کالاهایی مثل مرغ، لبنیات، کره و لوازم خانگی را ذکر می کنند.

رئیس مجلس با بیان این که «این یک واقعیت تلخ است که رکوردشکنی های نگران کننده قیمت ارز و تورم لجام گسیخته زندگی را بر مردم سخت کرده است، اظهار داشت: امروز یک کارگر برای تامین هزینه زندگی خود مجبور است هر ماه یکی از اقلام سبد مصرف خانوار خودش را حذف کند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: حقوق بسیاری از کارگران و معلم های ما این اجازه را نمی دهد که سبد خرید خود را پر کنند و مجبور هستند با خرید چند قلم کالاهای اساسی زندگی خود را بچرخانند. کارگران روزمزدی وجود دارند که با خود محاسبه می کنند که اگر یک وعده غذایی کمتر بخورند، می توانند شب با دست پرتری به منزل بروند تا کمتر شرمنده فرزندان خود شوند.

قالیباف با بیان اینکه سوء مدیریت، بی‌خیالی‌ها و بی توجهی‌های ملموس باعث شده مردم احساس بی پناهی کنند، افزود: حداقل کار یک مسئول این است که در کنار مردم باشد. امروز همه باید بدانند، بگو مگوهای سیاسی برای مردم آب و نان نمی‌شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه