رئیس پلیس فتا گیلان خبر داد:

دستگیری عامل ایجاد صفحه جعلی در رشت

رئیس پلیس فتا گیلان از دستگیری عامل ایجاد صفحه جعلی یکی از دانشگاه‌های معتبر گیلان در شبکه اجتماعی‌ اینستاگرام خبر داد.

دستگیری عامل ایجاد صفحه جعلی در رشت

به گزارش ۸دی،سرهنگ “ایرج پورمستمند” با اعلام این خبر اظهارداشت: در پی شکایت یکی از دانشگاه‌های معتبر استان مبنی بر نقض حق ناشی از عناوین، نشر اکاذیب و ایجاد مزاحمت اینترنتی از طریق شبکه اجتماعی اینستاگرام توسط شخص یا اشخاصی ناشناس، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی تصریح کرد: تیمی از کارشناسان پلیس فتا پس اقدامات فنی و تخصصی و محرز شدن صحت موضوع، متهم این پرونده را شناسایی و با هماهنگی قضائی وی را در شهر رشت دستگیر کردند.
رئیس پلیس فتا گیلان تصریح کرد: متهم ۲۷ ساله با وجود ادله‌های موجود به جرم خود اعتراف کرد و به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.
سرهنگ پورمستمند با تاکید بر اینکه یکی از شیوه‌های کلاهبرداری در فضای مجازی جعل نام مؤسسات شناخته شده با هدف کسب درآمد نامشروع است تصریح کرد: برای پیشگیری از کلاهبرداری، کاربران تا قبل از اطمینان کامل از جعلی نبودن صفحات شبکه‌های اجتماعی با آنها ارتباط برقرار نکنند.
رئیس پلیس فتا استان گیلان در پایان از شهروندان خواست در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه