امام جمعه آستانه اشرفیه:

بیانیه آلمان علیه ایران نشان‌دهنده وقاحت غرب است

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با انتقاد از رفتار دوگانه کشورهای اروپایی در قبال جمهوری اسلامی گفت: کشورهای اروپایی هیچ بویی از حقوق بشر نبردند کمااینکه صدور بیانیه آلمان علیه جمهوری اسلامی نشان‌دهنده وقاحت غرب است.

بیانیه آلمان علیه ایران نشان‌دهنده وقاحت غرب است

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام‌ احمد طیبی ظهر امروز در آئین نماز عبادی سیاسی این هفته این شهردر مسجد جامع با بیان اینکه کشورهای اروپایی ازجمله آلمان به دنبال ایجاد جنگ روانی در جمهوری اسلامی است، اظهار کرد: مسؤولان و دولتمردان به‌هیچ‌وجه نباید به صحبت‌های کشورهای اروپایی دل‌خوش باشند زیرا کشورهای غربی همراه آمریکا بوده و در مجامع بین‌المللی از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی دریغ نمی‌کند.

وی با انتقاد از رفتار دوگانه کشورهای اروپایی در قبال جمهوری اسلامی تصریح کرد: کشور آلمان در دوران دفاع مقدس با فروش سلاح شیمیایی به رژیم بعث عراق باعث شهادت و جانبازی تعداد بسیار زیادی از مردم شد ولی همین کشور در نشست حقوق بشر در تاریخ دوم مهرماه بیانیه‌ای را علیه جمهوری اسلامی صادر کرده و ایران را به نقض حقوق بشر متهم می‌کند که این امر نشان‌دهنده وقاحت اروپا است.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با اشاره به نقض مکرر حقوق بشر توسط کشورهای اروپایی بیان کرد: کشورهای غربی در دفعات متمادی و به بهانه‌های مختلف ازجمله نقض حقوق بشر، برنامه موشکی، برنامه هسته‌ای فشار را علیه جمهوری اسلامی اعمال می‌کنند درحالی‌که خود این کشورها هیچ بویی از حقوق بشر نبرده‌ و در مقابل جنایت‌های رژیم آل سعود در یمن، قتل خبرنگار سعودی تبار سکوت کردند.

طیبی با ابراز نگرانی از شروع موج جدید کرونا در ایران تصریح کرد: موج جدید کرونا در کشور آغاز و بنا بر گفته مسئولان بهداشتی از دو موج دیگر سنگین‌تر بوده و یک مرکز تحقیقاتی پیش‌بینی ناگوار در خصوص آغاز موج جدید کرونا در کشور را داده بود ولی امیدوارم با همراهی مردم و تلاش کادر درمانی این پیش‌بینی به واقعیت تبدیل نشود.

وی با تبریک آغاز هفته نیروی انتظامی گفت: این قشر از جامعه دفع‌کننده تمامی تهدیدها در جامعه بوده و باعث ایجاد آرامش و امنیت در جامعه شده و شهدای بسیاری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

امام‌جمعه آستانه‌اشرفیه با تأکید بر لزوم توجه به جبران خسارت‌های واردشده به شهر تالش و منازل مردم بیان کرد: سیل اخیر در شهرستان تالش خسارت بسیار سنگینی و شدیدی را به مردم انقلابی تالش واردشده و بعضی از مردم منازل خود را انجام دادند لذا از مردم و به‌ویژه دولتمردان درخواست دارم به داد مردم تالش برسند.

طیبی با اشاره به تأثیرگذاری اولیای الهی با اهل برزخ گفت: در غرب دو دیدگاه در خصوص پی بردن اسرار آدم وجود دارد و آن عقل، تجربه‌گرایی و حس است ولی در معارف دینی ما شناخت از راه دل و قلب وجود دارد که بسیار ارزشمند بوده و انسان برای رسیدن به این شناخت باید معرف خود  را نسبت به پروردگار افزایش دهند.

وی یکی از دلایل عدم شناخت قلبی و افزایش بصیرت در جامعه را انجام گناه و نفوذ شیطان دانست و افزود: انسان دارای چشم باطن بین بوده و باید با افزایش معرفت و عبادت خالصانه پروردگار آن را افزایش دهد ولی متأسفانه شیطان بانفوذ و احاطه قلب برخی از افراد مانع از شناخت قلبی و باز شدن چشم دل می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه