فرماندار صومعه سرا:

پل بازار جمعه صومعه سرا در معرض جدی تخریب قرار دارد

فرماندار صومعه سرا با اشاره به خطر تخریب پل بازار جمعه با قدمت ۱۰۰ ساله، در این صورت، گفت: بازسازی این پل نیازمند اعتبار ٣٠ میلیارد تومانی است.

پل بازار جمعه صومعه سرا در معرض جدی تخریب قرار دارد

به گزارش ۸دی،سید جلال سید محمدی با بیان اینکه رودخانه پیش روبار از اتصال رودخانه‌های قلعه رودخان و گشت رودخان شهرستان فومن و ماسوله تشکیل و به تالاب منتهی می‌شود، اظهار کرد: به دلیل انتقال بار ترافیکی شرق به غرب شهرستان صومعه سرا، در محور رشت – صومعه سرا، از طریق پل سوار بر رودخانه پیش روبار در ورودی این شهرستان و مرکز شهر بازار جمعه، این پل از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در زمینه تردد خودرو و عبور و مرور مردم محلی بسیار استراتژیک و مهم است.

وی به نشست ٢٠ سانتی متری دو پایه میانی این پل به علت آب شکستگی در سال‌های اخیر و عدم اقدام عملی برای مرمت و بازسازی این پل اشاره کرد و افزود: در صورت تخریب، هزینه بازسازی این پل ٣٠ میلیارد تومان بوده و همچنین در زمینه انتقال بار ترافیکی و تردد مردم محلی نیز با مشکل مواجه می‌شویم.

فرماندار صومعه سرا در ادامه با بیان اینکه امکانات و اعتبارات این شهرستان جوابگوی همه مشکلات نیست، افزود: سال گذشته برای پل بازار جمعه ۴٠٠ میلیون و امسال نیز مبلغ ۶٠٠ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که در واقع این مبالغ می‌تواند به عنوان یک مسکن عمل کند.

سید محمدی با اشاره به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده شرایط جوی و احتمال وقوع شرایط مشابه سال گذشته نیازمند انجام اقدامات فوری به منظور کاهش خسارت و احتمال تخریب این پل بسیار مهم است، تاکید کرد: در این زمینه همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط از جمله راهداری گیلان مسئول هستند و باید بنا به وظایف خود مشارکت داشته باشند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه