کلنگ زنی پروژه راه‌سازی به ارزش ۲۹۴ میلیارد ریال/مسؤولان برنامه‌وبودجه کشور کشاورزان را دریابند

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه کشور با اشاره به اینکه گام‌های توسعه در زمینه‌های مختلف عمرانی برای شهرستان صومعه‌سرا در برنامه ریزی‌های اتخاذ شده یکی پس از دیگری انجام می‌شود، گفت: آغاز عملیات کلنگ زنی پروژه به‌سازی ۳۲ کیلومتر راه پیر بازار به ضیابر (حد فاصل پیر بازار نوخاله) با اعتبار ۲۹۴ میلیارد ریال کلید خورد.

کلنگ زنی پروژه راه‌سازی به ارزش ۲۹۴ میلیارد ریال/مسؤولان برنامه‌وبودجه کشور کشاورزان را دریابند

به گزارش ۸دی،محمد باقر نوبخت امروز در حاشیه افتتاح پروژه راه‌سازی چهار بانده شدن مسیر پیر بازار به ضیابر اظهار کرد: با تلاش دولت و برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده توسعه راه‌های عمرانی و پروژه‌های راه‌سازی با افتتاح اولیه تعریض هشت کیلومتر به‌صورت راه اصلی و با تخصیص ۴۰ میلیارد ریال شروع به کار خواهد کرد.

وی‌ با اشاره به اینکه مجریان پروژه و پیمانکاران باید به‌طور جد پیگیر تسریع فرآیند پروژه‌های عمرانی در حال اجرا باشند، گفت: پیمانکاران باید مصوبات ماده ۳۳ را از نهاد مربوطه پیگیر باشند و قوانین مربوط به آن را در مسیر اجرای طرح لحاظ کنند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور با بیان اینکه علاوه بر توسعه طرح‌های زیر بنایی و زیرساخت‌ها فقرزدایی و محرومیت‌زدایی نیز موردتوجه ویژه دولت است، افزود: ۹۲ طرح در قالب جهش تولید  بااعتبار هزار و ۲۰۰ میلیارد برای اجرایی شدن در سطح استان در دست اجرا داریم.

نوبخت با توجه به تأکید مقام معظم رهبری در حمایت از اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ هزار واحد مسکونی درکل کشور در دست‌ساخت است که استان گیلان سهم دو هزار واحد مسکونی مددجویان را به خود اختصاص داده که امروز شروع آن در روستای نرگستان کلنگ خورد که بعد از ۹ ماه به واجدین شرایط این طرح تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی بدون هیچ آورده‌ای از سوی افراد واجد شرایط ساخته می‌شود، افزود: این واحدها به‌صورت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیابت از دولت که نیمی را خودش در غالب تسهیلات و نیز پرداخت سود آن نیز بر عهده خود سازمان است که در این امر تقبل می‌کند.

مسؤولان برنامه‌وبودجه کشور کشاورزان را دریابند

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا نیز در این مراسم با اذعان به اینکه دولت در شرایط سخت تحریم به دنبال تسریع در روند پروژه‌های عمرانی است، اظهار کرد: دستگاه‌ها و متولیان امر مجدانه پیگیر روند اجرایی طرح‌های عمرانی برای توسعه و پیشرفت شهرستان باشند.

سید کاظم دل‌خوش با بیان اینکه پروژه خمام-ضیابر-پیر بازار به‌صورت ویژه موردتوجه مسؤولان کشوری است و با پیگیری مجمع نمایندگان استان منتج به نتیجه شده است، تصریح کرد: دولت تا جایی که امکان دارد پروژه‌ای را مستقل اعلام نمی‌کند اما این پروژه بااهمیت ویژه‌ای که در مسیر ترانزیت کالا دارد را مستقل اعلام کرده است.

وی با بیان اینکه انگیزه کشاورزی زیر بار گرانی نهاده‌ها از بین می‌رود گفت: از مسؤولان برنامه‌وبودجه کشور انتظار داریم کشاورزان را دریابند، گران نهاده‌های کشاورزی به‌خصوص کود، سم و ادوات سبب شده با شرایط موجود، کشاورزان انگیزه کشت را از دست بدهد و این نیاز به توجه ویژه دولت در تمامی بخش‌های کشاورزی دارد.

نماینده مردم شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه خسارات کشاورزی در بخش بیمه‌ای پوشش دهی مطلوبی ندارد، افزود: کشاورزی با حفظ استقلال کشور موجب رونق اقتصادی و توسعه اشتغال‌زایی می‌شود به همین  سبب  باید برنامه مدونی برای برون‌رفت از این شرایط برای این زحمتکشان ترسیم شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه