رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان:

فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان موجب تحول این منطقه می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فعال سازی ظرفیت و مصوبه قانونی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و بهره مندی مردم از مواهب آن، می‌تواند اقتصاد این شهر را متحول نماید.

فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان موجب تحول این منطقه می شود

به گزارش ۸دی،فرهاد دلق پوش روز شنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در  رشت با اعلام آمادگی کامل برای رفع چالش ها و مشکلات پیش روی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، اظهار داشت: افق و چشم‌انداز تصویب شده برای توسعه فعالیت‌های صنعتی با رعایت چارچوب و حفظ مواهب طبیعی و بدون صدمه به ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند اشتغال جوانان و اقتصاد گیلان را اعتلاء دهد.
رئیس صمت گیلان بهره مندی از توانمندی و ظرفیت های قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برای رفع مشکلات و نیل به شکوفایی اقتصادی  تاثیرگذار دانست و  در پاسخ به دغدغه نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در خصوص توسعه صنعتی، افزود : در این زمینه می‌توان در منطقه دیلمان با شناسایی محلی مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی با هدف احداث شهرک صنعتی غیرآلاینده از ظرفیت های اقلیمی آنجا که سنخیت با فعالیت بومی آن منطقه و هماهنگی با سند آمایش سرزمینی هم داشته باشد، اقدام کرد.
همچنین نماینده منتخب مردم شریف لاهیجان و سیاهکل در مجلس تصریح  کرد: به دنبال حل و فصل تمامی مشکلات استان نیستیم ولی اگر بتوانیم دو مشکل از مشکلات عمده استان و شهرستان حوزه انتخابی را پیگیری و حل نماییم، مطلوب است.
رسول فرخی اظهار داشت: پروژه‌هایی برای لاهیجان وسیاهکل قابل اجرا ست که زنجیره تامین و تولید آن از ابتدا تا انتها ایجاد شود و با اقلیم بومی سازگار و در مقابل تحریم‌ها نیز مقاوم باشد.
وی  پالایش مشکلات واحدهای نیمه تعطیل و مشکل دار را خواستار شد و گفت : در قالب کمیته ای برای دسته بندی مشکلات واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی لاهیجان و سیاهکل لازم است اقدام شود تا شاهد پویایی بیشتر بخش صنعت و اشتغال در منطقه باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه