توزیع کتاب‌های درسی تنها در مدارس انجام خواهد شد

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان صومعه‌سرا با اشاره به آغاز توزیع کتاب‌های درسی گفت: امسال برخلاف سال‌های گذشته کتب درسی تنها در مدارس توزیع می‌شود.

توزیع کتاب‌های درسی تنها در مدارس انجام خواهد شد

به گزارش ۸دی،حسین بالو امروز با اشاره به اینکه از امروز توزیع کتاب‌های درسی آغازشده، اظهار کرد: در سال‌های گذشته کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها توزیع می‌شد که امسال تنها در مدارس توزیع می‌گردد.

وی با بیان اینکه توزیع کتاب‌های درسی تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: دانش‌آموزان برای دریافت کتاب‌های درسی در سال‌های گذشته، باید در سامانه سناد ثبت‌نام می‌کردند ولی امسال کتاب‌های درسی در کتاب‌فروشی‌ها توزیع نمی‌شود.

مدیر آموزش پرورش شهرستان صومعه‌سرا به شیوع ویروس کرونا و ضرورت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی اشاره کرد و افزود: مدیران مدارس باید در توزیع کتاب‌های درسی نیز دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی برای جلوگیری از ایجاد تجمع را رعایت کنند.

بالو با اشاره به اینکه شروع بازگشایی مدارس از ۱۵ شهریورماه است، تصریح کرد: ما روش‌های تلفیقی را برای برگزاری رده‌ها مدنظر قراردادیم که با توجه به شرایط شهرستان ازلحاظ سفید، زرد، قرمز بودن و با توجه به تصمیم‌گیری ستاد کرونا برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود در شرایط سفید مدارس طبق روال عادی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود ، گفت: در شرایط زرد نیز به‌صورت یک روز در میان و با حضور نیمی از دانش‌آموزان به خاطر حفظ فاصله اجتماعی رده‌ها تشکیل می‌گردد.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه سلامت دانش‌آموزان مهم‌ترین اصل است، افزود: در سال تحصیلی جاری ما به مشارکت فعال و مؤثر خانواده‌ها در شرایط قرمز و نظارت آموزش‌ها از طریق شبکه شاد نیازمند هستیم و همکاری آن‌ها بسیار مهم است.

بالو با توجه به شروع زودهنگام فعالیت مدارس در سال تحصیلی جدید بیان کرد: اجرای برنامه‌های پروژه مهر از خردادماه امسال آغازشده و ساماندهی نیروی انسانی، تعمیر، تجهیز، رنگ‌آمیزی، آماده‌سازی و تأمین کتب درسی دانش‌آموزان مدارس انجام و ثبت‌نام دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی مختلف پایان‌یافته است.

به گفته وی، تنها دانش‌آموزانی که ثبت‌نام آن‌ها با تأخیر مواجه شده دانش‌آموزان شرکت‌کننده در آزمون‌های مدارس سمپاد، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان هستند که با اعلام نتایج کار ثبت‌نام این افراد نیز در مدارس سمپاد در حال انجام است.

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان صومعه‌سرا با بیان اینکه همه شرایط برای بازگشایی مدارس در روز ۱۵ شهریورماه برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده‌شده است، افزود: بازگشایی مدارس این شهرستان در ۱۵ شهریورماه امسال مشروط به وضعیت رنگی شهرستان ازلحاظ کرونا است.

بالو با بیان اینکه در جریان برگزاری مانور بازگشایی مدارس در پنجم شهریورماه امسال میزان آمادگی همه مدارس دولتی و غیردولتی این شهرستان برای آغاز سال تحصیلی در ط کرونایی سنجش و ارزیابی شد، اظهار کرد: درصورتی‌که در زمان اعلام‌شده برای بازگشایی مدارس در شهریورماه امسال وضعیت منطقه ازلحاظ کرونا سفید باشد، تمام مدارس بازگشایی‌شده و دانش‌آموزان به صورت حضوری مشغول به تحصیل خواهند شد.

وی با بیان اینکه در روستاهای با جمعیت دانش‌آموزی برپایی کلاس‌های درس غالباً به‌صورت حضوری انجام می‌شود، گفت: بسیاری از روستاها شهرستان تعداد کمی دانش‌آموز دارند که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند رده‌ها را حضوری برگزار کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه