امدادرسانی به گردشگر مصدوم و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: امدادگران هلال‌احمر آستارا یک گردشگر مصدوم را از دره‌ای در ارتفاعات آبشار لاتون خارج و ماموران منابع طبیعی این شهرستان، ۲ هزار متر مربع اراضی ملی را از دست متصرفان آزاد کردند.

امدادرسانی به گردشگر مصدوم و رفع تصرف اراضی ملی در آستارا

به گزارش ۸دی،حسین خورشیدی اظهارداشت: امروز یک گردشگر در حین صعود به ارتفاعات آبشار لاتون به دره سقوط کرده بود و سه امدادگر هلال احمر، پس از ۲ ساعت جستجو، او را با شرایط شکستگی از ناحیه های دست و پا پیدا و بعد از ارائه کمک های اولیه، به بیمارستان منتقل کردند.

وی  از شهروندان و گردشگران آستارا خواست در حوادث مختلف با شماره تلفن ۱۱۲ ندای امداد آستارا تماس گرفته و از خدمات امداد و نجات بهره مند شوند.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا تصریح کرد: آبشار لاتون با ۶۰۰ سال قدمت و ۱۰۵ متر ارتفاع در ۱۵ کیلومتری جنوب آستارا در ۶ کیلومتری روستای کوته کومه واقع شده و از مناطق گردشگرپذیر آستاراست.

همچنین رئیس اداره منابع طبیعی آستارا هم گفت: یک نفر، ۲ هزار متر مربع از اراضی ملی را در ارتفاعات روستای عباس آباد این شهرستان تصرف کرده بود و روز گذشته با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین و دستگیری و معرفی متخلف به دادگاه اقدام شد.

نسرین غزنوی وسعت اراضی ملی آستارا در بخش های کوهستانی، جلگه ای و ساحلی را ۴۰ هزار هکتار اعلام کرد.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه