"محمد پور اسماعیلی" مداح اهل بیت(ع) در گفتگو با ۸دی:

هیئات عزاداری برگرفته از فرهنگ غنی شیعی است/ حق و باطل در قامت افراد نیست باید حق را شناخت

محمد پور اسماعیلی” مداح اهل بیت(ع)، گفت: در جنگ جمل یک فرد که تماشاگر بود دید که این جنگ بین صحابه پیامبر و خاندانش است، از امیرالمومنین (ع)پرسید: حق با کیست؟ امام علی(ع) به او شاخص داد و گفت حق و باطل در قامت افراد نیست، حق را بشناس، اهل حق را خواهی شناخت؛ در واقعه عاشورا نیز حرکت امام حسین (ع) به ما شاخص تشخیص داده است.

هیئات عزاداری برگرفته از فرهنگ غنی شیعی است/ حق و باطل در قامت افراد نیست باید حق را شناخت

به گزارش هشت دی، “محمد پور اسماعیلی” مداح اهل بیت(ع) همزمان با ایام دهه اول محرم در تحریریه پایگاه خبری هشت دی حضور یافت.

وی با بیان اینکه پیدایش یک خط انحراف بعد از رحلت رسول اکرم (ص) منجر به اتفاقات بزرگی شد اظهار کرد: عزل خلافت امام علی(ع)، هجوم به در خانه حضرت زهرا(س)، ماجراهای زندگی امام حسن(ع) و خیانت اصحاب از جمله این انحرافات بود.

پوراسماعیلی با اشاره به اینکه یک خط انقلاب باعث رقم خوردن صحنه عاشورا شد و کار به جایی رسید که باید شخصی از این خاندان برای نجات اسلام بر می‌خیزید گفت: همه تأکید امام علی(ع) بر جلوگیری از خط انحراف بود و این حرکت سیدالشهدا (ع) برای اصلاح امت جدش بود که با شهادت خودش و اسیر شدن خانواده‌اش رقم خورد.

این مداح اهل بیت (ع) در ادامه با بیان اینکه اگر از الان تا لحظه مرگ برای مداح شدنم سجده شکر کنم باز هم کم است افزود: من از سمت مادری اهل روستای شنبه بازار فومن هستم، دایی من از مداحان مساجد بود و من نیز در تمام دوران کودکی همراه ایشان بوده و مشتاقانه به صحنه نگاه می کردم به طوری که مطالب را پای منبر حفظ می‌کردم.

وی ادامه داد: یک بار در سن ۶ سالگی چند دقیقه‌ای به سبک خودم کمی خواندم؛ بعد از آن در یک کلاس احکام در فومن که مصادف شده بود با دهه آخر ماه صفر توسط مداحی به اسم جناب آتشکاری از بین سه نفر برای یک دسته عزاداری از بچه های کلاس احکام انتخاب شدم.

اولین اردوی راهیان نور نقطه شروع مداحی من بود

پوراسماعیلی نقطه عطف حضور خود برای پیگیری جدی مداحی را در اردوی راهیان نور دانش‌آموزی در عید ۷۵ دانست و ادامه داد: در آن کاروان لطف شهدا بر ما بود و همه مسافران آن راهیان اکنون از افراد تاثیرگذار و انقلابی هستند پس از آن نیز هیئتی را به نام هیئت انصارالحسین(ع) تاسیس کردیم.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: من این مسیر را انتخاب نکرده‌ام که بخواهم برگردم این از عنایات معصومین و لطفشان به من بود اما باید در این مسیر تأثیر گذار و نفوذ داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در این مسیر نباید آسان نگاه کنیم و حتماً باید آموزش را با یک استاد پیش ببریم خاطرنشان کرد: در کنار فضل و عنایات باید در این مسیر سختی کشید، حرکت مستمر داشت و مداحی را دغدغه اول زندگی خود قرار دهیم زیرا همانطور که رهبر انقلاب  فرمودند تریبون مداحی فراگیرترین تریبون شیعه است.

پوراسماعیلی ادامه داد: در این راه خیلی ناملایمت‌ها دیدم اما اگر برگردم به عقب و مرا قابل بدانند باز هم این راه را انتخاب می کنم.

این مداح اهل بیت (ع) بیان کرد: اصل جریان سیدالشهدا (ع) جریان سیاسی است چون در جریان خط انحراف سیاسی صورت گرفت و جریان سیاسی را باید با یک جریان سیاسی موثر جواب داد؛ این مشکل ما است که در مسیر برپایی مجالس این قدر قوی عمل نکرده‌ایم که اثر گذاری کنیم.

وی سیدالشهدا(ع) را باطن حقیقت الهی دانست و افزود: در جنگ جمل یک فرد که تماشاگر بود دید که این جنگ بین صحابه پیامبر و خاندانش است ایستاد تا حق را پیدا کند از امیرالمومنین (ع)پرسید حق با کیست؟ امام علی(ع) به او شاخص داد و گفت حق و باطل در قامت افراد نیست شما حق را بشناس، اهل حق را خواهی شناخت؛ در واقعه عاشورا نیز حرکت امام حسین (ع) به ما شاخص تشخیص داده است؛ جریان کربلا یک جریان سیاسی و دینی بوده است و اینها یک حرکت حساب شده از معاندین است که البته خیلی ها هم ناآگاهانه به این مسائل دامن می‌زنند.

پوراسماعیلی با اشاره به اینکه دشمن به این نتیجه رسیده که تنها چیزی که مقابل کارهای آنها ایستاده محبت و اراده شیعیان به سیدالشهدا(ع) است ابراز کرد: جایی که سیاست‌زدگی باشد ما هم مخالف حضور نام سیدالشهدا هستیم.

هر حرکتی خلاف نظر مرجع تقلید حرام است

مداح اهل بیت (ع) در رابطه با برگزاری هیئت های مذهبی در ماه محرم با بیان اینکه باید به این مسئله نگاه فقهی داشته باشیم و به حکم مرجع تقلید عمل کنیم گفت: وقتی مرجع تقلیدی نظر می دهد اگر انجام نشود یک فعل حرام است؛ رهبر معظم انقلاب فرمودند باید تابع ستاد کرونا باشیم پس اگر خلاف این عمل کنیم فعل حرام انجام دادیم.

وی ادامه داد: اکنون در شرایط خاصی هستیم نه تنها ما ملزم به رعایت هستیم از طرفی هم باید به این مسئله توجه کنیم که بسیاری از منکران الان مشغول فعالیت جدی هستند؛ عقل و شرع می کند همه چیز با رعایت پروتکل های بهداشتی باشد و ما با این ترتیب می‌توانیم به دنیا بگوییم که می‌توان اجتماعی برپا کرد که با پروتکل ها همخوانی داشته باشد.

پوراسماعیلی با بیان اینکه هیئات عزاداری برگرفته از فرهنگ غنی شیعه است اذعان کرد: به عنوان کوچک ترین فرد این آستان مقدس خواهش می‌کنم که این عرصه را در صحنه تقابل نگذارید و با ارائه یک مدل منطقی و عقلانی به جای تقابل مردم را که دلداده سیدالشهدا (ع) هستند برای مجالس دعوت کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه