افزایش ۸۷ درصدی پهنای باند اینترنت طی ۷سال در روستاهای گیلان

میزان دسترسی روستاییان گیلان به اینترنت ۸۷ درصد افزایش یافته است.

افزایش ۸۷ درصدی پهنای باند اینترنت طی ۷سال در روستاهای گیلان

به گزارش ۸دی، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان گفت : در سال ۹۲ ، ۲۲۹ روستا در گیلان متصل به شبکه ملی اطلاعات بودند که این رقم درحال حاضر با افزایش ۸۷ درصدی به هزار و ۸۸۱ روستا رسیده است.

فرزاد توکلی با بیان اینکه اینترنت روستاییان از طریق ADSL دریافت می شود افزود : این امر با اجرای طرح توسعه اجباری دریافت اینترنت روستاییان مهیا شده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۲ هزار و ۴۱۱ روستا در استان دارای تلفن خانگی هستند گفت : ضریب نفوذ تلفن همراه هم در گیلان به ۱۶۱ درصد رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به این که اینترنت «پهن باند ثابت » از ابتدای سال ۹۲ ، ۱۴۱ درصد رشد داشته وهم اکنون ۳۱۶ هزار و ۳۵۴ کاربر اینترنت پهن باند ثابت در استان داریم، خاطر نشان کرد : اینترنت «پهن باند سیار» نیز در حال حاضر به بیش از ۲ میلیون و ۲۹۶ هزار مشترک رسیده است.

فرزاد توکلی با اشاره به توسعه دولت الکترونیک و افزایش سطح دسترسی مردم به اینترنت پرسرعت در مناطق شهری و روستایی استان گفت : با توجه به اقدامات انجام شده توسعه ظرفیت شبکه انتقال با افزایش ۱۶ برابری از ۴۵ گیگا بایت بر ثانیه در سال ۹۲ به بیش از ۷۱۰ گیگا بایت بر ثانیه رسیده و در توسعه شبکه ملی فیبر نوری نیز ۷۹ درصد افزایش داشته ایم .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه