برگزاری پنجمین همایش شهدای ترور در گیلان

مدیرکل بنیاد شهید گیلان، از برگزاری پنجمین همایش اسوه های صبوری با محوریت شهدای ترور در استان گیلان خبر داد و گفت: این همایش فردا به صورت وبینار برگزار می شود.

برگزاری پنجمین همایش شهدای ترور در گیلان

به گزارش ۸دی،عبدالله پاکاری از برگزاری پنجمین همایش اسوه های صبوری با شعار محوری «با بزرگداشت قربانیان ترور، تروریسم را مهار کنیم» در استان گیلان خبر و اظهار کرد: استان گیلان ۱۴۴ شهید ترور دارد.

وی با بیان اینکه انجمن دفاع از قربانیان تروریسم در راستای بزرگداشت شهدا و جانبازان ترور با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران، استانداری و سپاه قدس گیلان پنجمین همایش اسوه های صبوری را مقارن با روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم(۲۱ آگوست) به صورت وبینار برگزار می کند، افزود: این همایش با حضور و مشارکت اساتید، شخصیت‌ها و فعالان حقوق بشر، مقامات سازمان ملل، مسئولان کشوری، استانی و آسیب‌دیدگان از تروریسم در استان گیلان برگزار خواهد شد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان، با اشاره به اینکه همایش مذکور با شعار محوری «با بزرگداشت قربانیان ترور، تروریسم را مهار کنیم» برگزار می شود، گفت: برنامه اسوه سازی قربانیان ترور به عنوان راهبردی موثر در تضعیف بنیان های اجتماعی تروریسم دنبال می شود.

پاکاری اضافه کرد: روز بین المللی یادبود و احترام به قربانیان تروریسم با تلاش های انجمن دفاع از قربانیان تروریسم و اقدام نمایندگی افغانستان در سازمان ملل در سال ۲۰۱۷  تصویب و در تقویم سازمان ملل ثبت شد. این انجمن هر ساله همزمان با چنین روزی بزرگداشت برگزار می کند.

وی با بیان اینکه جهان امروز با معظلی به نام «تروریسم» رو به روست، خاطرنشان کرد: سیاست تروریسم را نظام سلطه چیدمان کرده که بر بنیان خشونت و افراطی گری استوار است و قربانی شدن هزاران انسان بی گناه نتیجه ملموس آن برای جامعه بشری است.

مدیرکل بنیاد شهید گیلان از برگزاری همایش اسوه های صبوری ساعت ۱۰ صبح فردا، ۲ شهریورماه در سالن مخابرات گیلان خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله ویژه برنامه های این همایش رونمایی از مستند «گل پسر»، روایتی از زندگی شهید نوجوان محمدعلی فلاح عباسی است که در عملیاتی تروریستی سامرا  عراق به فیض شهادت نائل آمد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه