مدیرکل آموزش و پرورش گیلان مطرح کرد:

میزبانی ۵۳ مدرسه برای برگزاری کنکور در گیلان

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به برگزاری کنکور در ۵۳ مدرسه استان، گفت: بر اساس هماهنگی با سازمان سنجش، کنکور سراسری در ۱۰ شهرستان استان در حوزه نظارت و اجرا با مدیریت آموزش و پرورش برگزار می شود.

به گزارش ۸دی،محمد رحمتی در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور ۳۷ هزار داوطلب گیلانی در کنکور امسال اظهار کرد: بر اساس هماهنگی با سازمان سنجش امسال کلیه مراحل آزمون سراسری در شهرستان‌های بندر انزلی، ماسال، تالش، رضوانشهر، لنگرود، فومن و صومعه سرا با مدیریت آموزش و پرورش استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بر اساس هماهنگی با سازمان سنجش، کنکور سراسری در ۱۰ شهرستان استان و ۵۳ مدرسه با مدیریت آموزش و پرورش برگزار می شود، افزود: در اجرای کنکور ۹۹، آموزش و پرورش ناحیه یک با دانشگاه گیلان و شهرهای رودسر و لاهیجان با دانشگاه آزاد اسلامی همکاری می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اعلام حضور ۱۴ هزار و ۶۴۷ داوطلب در این ۱۰ شهرستان، گفت: امسال با توجه به شیوع کرونا پیش‌بینی‌های لازم در جهت نظارت، نظافت، تجهیز وسایل ارتباطی و برودتی در سالن‌ها اندیشیده شود تا شاهد آزمونی استاندارد برای آینده سازان این کشور باشیم.

رحمتی با اشاره به تمهیدات به کار گرفته شده و رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خاطرنشان کرد: فاصله صندلی‌های داوطلبان حداقل یک متر و ۸۰ سانتیمتر تعیین شده است و کلیه اقلام بهداشتی از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در اختیار حوزه‌ها قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت شناسایی مشکلات خاطرنشان کرد: مدیران باید تا آخرین روز مسئولیت خود نسبت به رفع معضلات اهتمام داشته باشند.

رحمتی با تقدیر از نقش رسانه‌ها در تبیین دستورالعمل‌های آغاز سال تحصیلی برای خانواده‌ها و زمینه سازی برای امیدافزایی در جامعه، تصریح کرد: ضروری است از ظرفیت رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما در جهت بیان اقدامات صورت گرفته آموزش و پرورش استان گیلان برای آغاز سال تحصیلی بهره گیری شود.

گفتنی است؛ کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ همزمان با سراسر کشور روزهای چهارشنبه، پنجشنبه، جمعه و شنبه، ۲۹ مرداد تا اول شهریور، با شرکت  ۳۷ هزار داوطلب در ۱۱ شهرستان گیلان با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و با همکاری دستگاه‌های کشوری و لشکری در گیلان برگزار می‌شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه