نماینده مردم لاهیجان، سیاهکل در نشست خبری مطرح کرد:

کارخانه سیمان “دیلمان” سدی در مقابل توسعه گردشگرپذیری و بهبود وضعیت اقتصادی مردم/ طرح تجهیز و یکپارچه سازی زمین راهی در مقابله با فروش و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل، گفت: جهت ممانعت از افزایش روند فروش زمین به غیربومی ها و تغییر کاربری اراضی کشاوزی باید طرح تجهیز اراضی و یکپارچه سازی زمین بسرعت انجام شود، تا زمین بطور قطعه قطعه قابل فروش نباشد و از طرفی هر شخصی که زمین را خریداری می کند زمین قابل تغییر کاربری نباشد و به همان شکل باقی بماند.

کارخانه سیمان “دیلمان” سدی در مقابل توسعه گردشگرپذیری و بهبود وضعیت اقتصادی مردم/ طرح تجهیز و یکپارچه سازی زمین راهی در مقابله با فروش و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است

به گزارش خبرنگار هشت دی، رسول فرخی مکیال نماینده مردم لاهیجان و  سیاهکل در مجلس شورای اسلامی در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: پیدا کردن بخش پنهانیِ هر مشکل در جامعه بر عهده خبرنگاران است.

وی با بیان اینکه کارخانه سیمان درمنطقه گردشگری دیلمان بزرگترین مشکل این منطقه است گفت: کارخانه سیمان امروز بزرگترین معضل برای منطقه زیبای گردشگری دیلمان محسوب می شود این کارخانه با آلوده ترین صنعت زیرساخت در این منطقه احداث شده است.

 

 

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علاوه بر کارخانه سیمان، مردم بومی درگیر مشکلات جاده دیلمان هستند و مسافران نیز بعد از دو الی سه بار ورود دیگر رغبتی برای ورود به این‌منطقه زیبای گردشگری ندارند که با روش هایی نظیر ایجاد کمربند سبز، مشارکت در پروژه های عمرانی، بهسازی روستاها و…میتوان این مشکلات را مدیریت کرد‌.

 فرخی مکیال با تأکید بر اینکه کارخانه سیمان سدی در مقابل توسعه و بهبود اقتصادی برای مردم بومی این منطقه است، افزود: ‌کارخانه سیمان و وضعیت جاده این منطقه باعث شده است سود اقتصای به لحاظ گردشگر پذیری منطقه دیلمان عاید مردم نشود.

فرخی مکیال خاطر نشان کرد: به معاون و وزیر راه و شهرسازی در این خصوص تذکرات لازم را دادیم و قرار بر این است تا با دادن ۶۸۰۰ تن سیمان به کارخانه سیمان و مشارکت شهرستانی، استانی و مرکزی این جاده به سرانجام برسد.

جاده سنگر ـ سیاهکل یا جاده مرگ!

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به جاده سنگر به سیاهکل که به جاده مرگ مشهور است گفت: در این زمینه نیز به وزیر راه و شهرسازی تذکر دادیم که نقشه و هدف این جاده یک چیز دیگر بود ولی بهره برداری امروز از این جاده تصادفات و مرگ و میر متعدد است و بعنوان نماینده مردم این شهرستان پیگیری های لازم جهت بهسازی این جاده را انجام می دهم.

 

وضع و اجرای قوانین سختگیرانه برای مقابله با روند فروش زمین به غیر بومی ها

فرخی مکیال در پاسخ به هشت دی درباره فروش زمین به غیربومی ها گفت: در ارتباط با زمین خواری و فروش به افراد غیربومی، زمین دارای مالکیت خصوصی است و نمی‌توانیم مردم را اجبار کنیم که زمین خود را نفروشند اما اگر این اتفاق با همین شدت ادامه پیدا کند به ضرر همه مردم گیلان خواهد بود.

وی با تاکید بر وضع و اجرای قوانین سختگیرانه در فروش زمین به افراد غیر بومی گفت: اگر روند فروش زمین به غیر بومی ها همچنان ادامه پیدا کند در آینده‌ای نزدیک در استان گیلان محله‌ای به نام تهرانی‌ها، شیرازی‌ها، اصفهانی ها و…خواهیم داشت و این یک تهدید برای استان گیلان محسوب می‌شود.

فرخی مکیال با بیان اینکه مدیران استانی در این خصوص باید تدبیر بیشتری در ارتباط با حفظ حوزه اراضی داشته باشند و مسیر را به سمت حرکت بدهند که خروجی ها به نفع استان باشد افزود: در اختیار گذاشتن تسهیلات اقتصادی باعث می شود زمین تقسیم نشود و به قدرت خود باقی بماند.

 

نارضایتی کلی در بخش اقتصادی

نماینده مردم لاهیجان، سیاهکل و آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار هشت دی درباره طرح گشایش اقتصادی دولت گفت: روزانه وضعیت اقتصادی کشور نسبت به روز قبل دچار مشکل بیشتری می شود و عدم رأی به وزیر صنعت معدن تجارت نشان دهنده یک نارضایتی کلی در بخش اقتصادی است.

وی با اشاره به سال آخر و پایان کار دولت تدبیر و امید ادامه داد: با توجه به تأکید رهبرمعظم انقلاب بر تعامل مجلس و دولت، مجلس در جهت گشایش مشکلات مردم با دولت همکاری میکند و اجازه نخواهیم داد وضعیت بدتر از شرایط فعلی شود و در تلاشیم که قیمت ها به سمتی رود که مردم حداقل قدرت خرید داشته باشند.

فرخی مکیال خاطرنشان کرد: مجلس یازدهم محکوم به موفقیت است و حق ملت ایران که در تمام شرایط پشت نظام جمهوری اسلامی هستند بیش از شرایط فعلی است.

     

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه