نگاهی گذرا به وضعیت تیم های گیلانی در لیگ آزادگان/ داماش ماندنی شد،سپیدرود و قوی سپید در لبه پرتگاه سقوط!

در فاصله دو هفته تا ایستگاه پایانی رقابت های لیگ دسته اول فوتبال کشور نگاهی گذرا به عملکرد تیم های گیلانی حاضر در این مسابقات خواهیم داشت.

نگاهی گذرا به وضعیت تیم های گیلانی در لیگ آزادگان/ داماش ماندنی شد،سپیدرود و قوی سپید در لبه پرتگاه سقوط!

به گزارش ۸دی،تیم های گیلانی در این فصل از رقابت های لیگ دسته یک فوتبال کشور با سه نماینده پرشور و پرطرفدار حضور دارند که وضعیت آنها را بر اساس جایگاه کنونی در جدول مورد بررسی قرار می‌دهیم.

داماش:پسران شهر باران که فصل گذشته با سیامک فراهانی در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور داشتند و به عنوان تیم دوم گروه خود به پلی آف رفتند و در آن بازی جنجالی و پر حرف و حدیث مغلوب شاگردان امیدرضا روانخواه شدند و در نهایت با خرید امتیاز کارون اروند خرمشهر دسته اولی شد.لاجوردی پوشان فصل گذشته در رقابت های حذفی هم فینالیست شدند و عنوان نائب قهرمانی جام حذفی را کسب کردند.

اما تیفوسی در فصل جدید پس از تمدید قرارداد با سیامک فراهانی سرمربی جوان و موفق خود،بازیکنان تاثیرگذاری چون محمد غلامی،میعاد یزدانی و ایمان صادقی را جذب کردند.

داماش با فراهانی نتایج قابل قبولی را کسب کرد و در میانه های جدول به سر می برد که ناگهان دچار مشکلات مالی شد و فراهانی استعفا کرد و مازیار ربیعی فر جانشین او شد.

ابرهای طولانی با ربیعی فر توانستند در فاصله دو هفته تا پایان رقابت ها بقای خود را در لیگ آزادگان تثبیت کنند و هم اکنون با ۳۹ امتیاز در رده دوازدهم جدول شانزده تیمی این لیگ به سر می برند.

ملوان: در ابتدای فصل مالکیت ملوان به محسن میرابی سپرده شد. میرابی علی لطیفی را بعنوان سرمربی این تیم به خدمت گرفت اما لطیفی دو هفته بیشتر دوام نیاورد از هدایت این تیم کناره گیری کرد.

کمبود امکانات و نداشتن بازیکن معضل جدی ملوانان بود و بعد چند هفته مازیار زارع و پژمان نوری فرزندان ملوان مالکیت این باشگاه را به دست گرفتند و محمد احمدزاده قیصر فوتبال گیلان را سرمربی این تیم معرفی کردند.

قوی سپید روزهای خوبی را سپری نکرد و هفته ها قعرنشین جدول بودند.

تیم احمدزاده جنگنده بود و سعی در کسب حداقل امتیاز ها داشت اما هنوز خطر سقوط را حس میکرد تا اینکه نوری و زارع با احمدزاده دچار اختلاف شدند و احمد زاده از ملوان جدا شد.

 در فاصله ۸ هفته تا پایان لیگ آزادگان اکبر میثاقیان سکان هدایت ملوانان را پذیرفت،میثاقیان خود را مرد چالش ها معرفی کرد و وعده داد در صورت سقوط خود را از پل غازیان به پایین می اندازم!

تا به اینجا ملوان با ۳۴ امتیاز در رده چهاردهم جدول ۱۸تیمی لیگ دسته اول به سر می برد و در فاصله دو هفته تا ایستگاه پایانی لیگ یک میثاقیان همچنان خطر سقوط از پل غازیان و جدول را احساس کند.

سپیدرود:سپیدرود رشت دیگر تیم پرماجرای گیلانی که فصل گذشته در لیگ برتر حضور داشت اول فصل را با نظرمحمدی استارت زد.

نظر محمدی اوایل فصل تیم منسجمی را شکل داده بود ولی به مرور نتایج ضعیفی را کسب کرد و پس از شکست در الگیلانو در مقابل داماش باشگاه سپیدرود با نظرمحمدی قطع همکاری کرد و به سراغ دست نشان رفت.

اما روزهای تلخ ستاره سرخ گیلان ادامه دار بود و با دست نشان هم روزهای خوبی را سپری نکردند و دست نشان هم از جمع سرخ پوشان جداشد.

مهدی پاشازاده سرمربی بعدی سپیدرود بود که بعد از چند روز با طی فعل و انفعالات عجیب و غریب او هم رشت را ترک کرد و به شاهین بوشهر لیگ برتری پیوست.

سپیدرود سهیل حق شناس و کادرفنی جوانش را برای چند بازی باقیمانده برگزید تا شاید کادر بومی ارتش سرخ گیلان بتواند معجزه کند و آنها در لیگ آزادگان ماندگار کند. سرخ پوشان در حال حاضر با ۳۰امتیاز در رده هفدهم جدول هجده تیمی حضور دارند و باید دید شاگردان حق شناس در جنگ بقا پیروز میشوند یا خیر!؟

با آرزوی موفقیت برای هر سه نماینده فوتبال گیلان در لیگ دسته اول فوتبال کشور

نویسنده: سجاد مصلحی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه