به گزارش ۸دی،رضا جمشیدی بعد از ظهر پنج شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: سال تحصیلی ۱۳۹۹ – ۱۴۰۰ باید با رعایت کلیه دستورالعمل‌های بهداشتی و روحیه بالای کادر آموزشی و دانش آموزان، آغاز شود.

وی اظهار کرد: فضای مجازی، رسانه‌ها، مدیران، آموزگاران، دبیران و اولیا نگرانی و اضطراب ناشی از عواقب ویروس کرونا را در دانش‌آموزان کاهش دهند.

سرپرست فرماندار آستارا خواستار توجه جدی نیروهای ستادی آموزش و پرورش شهرستان مرزی بندر آستارا به بهداشت و سیستم‌های گرمایشی مدارس شد و گفت: کتب درسی دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید با حساسیت خاص پی‌گیری و در اولین فرصت در اختیار آنان قرار بگیرد.

ثبت نام بیش از ۱۴ هزار دانش آموز در آستارا

مدیر آموزش و پرورش آستارا نیز در این جلسه با اشاره به تاکنون ۱۴ هزار و ۱۴۹ نفر از دانش‌آموزان مدارس شهرستان آستارا برای سال تحصیلی جدید ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد هفت هزار و ۱۴۲ نفر آنها دختر و هفت هزار و هفت نفر نیز دانش آموز پسر هستند.

سید سجاد موسوی با بیان اینکه برای سال تحصیلی جدید، ۸۳۵ باب کلاس درس پیش‌بینی شده که ۵۴۵ باب آن مخصوص مدارس دولتی و ۲۹۰ باب آن مختص مدارس غیردولتی است، افزود: تعداد کلاس‌های درس ابتدایی ۴۵۵ باب، متوسطه دوره اول ۱۸۱ باب و متوسطه دوره دوم نیز ۱۹۹ باب است.

موسوی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۳ هزار و ۵۸۳ نفر از دانش‌آموزان مدارس این شهرستان مرزنشین برای ثبت کتب درسی اقدام کرده‌اند، گفت: کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی تهیه شده و در انبار موجود است که قبل از شروع سال تحصیلی جدید در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه پروژه نوسازی دبستان میرزا کوچک‌خان تله‌خان و پاسدار شیری حیاطی تا مهر ۹۹ آماده بهره‌برداری هستند، تصریح کرد: اداره‌کل نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس استان گیلان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد ریال مدارس پیش‌ساخته بتنی را جایگزین مدارسی کانکسی شهرستان آستارا کرده است.

مدیر آموزش و پرورش آستارا تصریح کرد: در شهرستان مرزی بندر آستارا مدرسه نفت سوز نداریم و برای سال تحصیلی جدید مدارس نفت سوز نیز اصلاح و استاندارسازی شده‌اند.

لزوم تقویت زیرساخت‌های اینترنتی روستاهای استارا

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری آستارا نیز در این جلسه، اظهار کرد: آغاز سال تحصیلی جدید با شیوع ویروس کرونا هم زمان شده و در این خصوص باید مراقبت‌های ویژه صورت گیرد تا دغدغه خانواده‌ها به حداقل برسد.

کامبیز لقمانی‌مقدم با بیان اینکه قبل از شروع سال تحصیلی جدید تمام روستاهای فاقد اینترنت باید به دکل‌های مخابراتی همراه اول، رایتل و ایرانسل مجهز شوند، افزود: آموزش و پرورش شهرستان آستارا آمار دانش‌آموزان برخوردار از شبکه شاد را استخراج کرده و آن را به فرمانداری گزارش کند.