مراسم دعای عرفه در مساجد و حسینیه های گیلان برگزار می شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به اینکه روز عرفه، روز بازگشت انسان به درگاه الهی است، گفت: مراسم پر فیض و معنوی دعای عرفه در مساجد و حسینیه های گیلان برگزار می شود.

مراسم دعای عرفه در مساجد و حسینیه های گیلان برگزار می شود

به گزارش ۸دی، حجت الاسلام سعید مهدوی در گفتگویی با اشاره به فرارسیدن روز عرفه، اظهار کرد: نهمین روز از ماه ذیحجه به عنوان روز عرفه، روز دعا و نیایش است خداوند متعال این ماه و این روز را وسیله‌ای برای رشد و کمال معنوی بندگان قرار داده است.

وی با بیان اینکه روز عرفه بعد از شب‌های قدر بهترین و پر فضیلت ترین روزها است، گفت: دعا و نیایش در این روز همانند شب‌های قدر دارای فضائل بسیاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر اینکه روز عرفه روز بازگشت انسان‌ها به درگاه خداوند متعال است، گفت: مؤمنان باید از این روز برای نزدیکی به درگاه الهی بهره ببرد زیرا بر اساس روایت کسانی که در ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر آمرزیده نشده‌اند قطعاً در روز عرفه بخشیده خواهند شد.

وی ادامه داد: عرفه فرصتی مجدد برای طلب آمرزش گناهان از درگاه الهی است که باید به خوبی از آن استفاده کرد.

حجت الاسلام مهدوی در ادامه با اشاره به برپایی مراسم دعا و نیایش در روز عرفه، گفت: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا دعای روز عرفه با رعایت دستور العمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در کشور به ویژه استان گیلان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه دعای روز عرفه در تمام مساجد و حسینیه‌های استان گیلان برگزار خواهد شد، افزود: با توجه به پیش بینی‌های اداره کل هواشناسی استان گیلان مبنی بر ورود سامانه بارشی و عدم امکان برگزاری این دعا در فضاهای باز، به متولیان مساجد و حسینیه‌ها ابلاغ شده که مراسم دعای عرفه را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت فاصله فیزیکی برگزار کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با دعوت از مردم استان برای حضور و بهره گیری از فضیلت‌های دعای عرفه، گفت: شهروندان باید ماسک و کتاب دعا به همراه داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه