یادداشت؛

«آقازاده» به قصد؛ به کالبد آقازادگی تیغ می زنند!

آنچه در «آقازاده» به تصویر کشیده‌ شده، نه صرفاً روایتی تک‌سویه و گذرا که افشای لایه‌های زیرین پدیده «آقازدگی» است. ریشه‌کردن این ناخوشی بدخیم در رگ‌های دیانت، هنر و تجارت به شکلی عریان اما با زبانی نافذ و مؤثر به تصویر کشیده‌ شده.

«آقازاده» به قصد؛ به کالبد آقازادگی تیغ می زنند!

به گزارش ۸دی،آنچه در «آقازاده» به تصویر کشیده‌ شده، نه صرفاً روایتی تک‌سویه و گذرا که افشای لایه‌های زیرین پدیده «آقازدگی» است. ریشه‌کردن این ناخوشی بدخیم در رگ‌های دیانت، هنر و تجارت به شکلی عریان اما با زبانی نافذ و مؤثر به تصویر کشیده‌ شده.

در این زمانه عسرت که بی‌اعتمادی، سکه رایج بازار افکار عمومی شده، «آقازاده» هم ناگفته‌ها را به تصویر می‌کشد و هم با تذکر و تحذیر، گفته‌های به حاشیه رفته را به متن می‌آورد.

عنقا، ۱۰ سال پس از سریال «قلب یخی» که آن نیز موضوعی ملتهب و به‌روز داشت، بازهم دست روی موضوعی مهم گذاشته و به سهم خود با نِشتر هنر، قصد فصد خون کدرشده جامعه را دارد.

«آقازاده» که محصول #سازمان_اوج است؛روایتی از ضرورت پالایش خون جامعه از کژی‌های آقازاده‌های تقلبی به موازات شناسایی و حمایت از آقازاده‌های اصیل است.

اقدامی هرچند دیر، اما ضروری برای بازیابی معنی درست «آقازادگی» و نیفتادن به ورطه «آقازدگی». تلاشی هنری برای اثبات این که آقازادگی مقوله‌ای با پشتوانه تاریخی و هویتی است که این روزها دستمال پست‌ترین خواسته های بشری شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه