معاون اول قوه قضائیه: دو نوع متهم فراری داریم

معاون اول قوه قضائیه گفت: ما همیشه به متهمان فراری توصیه کرده‌ایم که به کشور برگردند و محاکمه شوند و از خود دفاع کنند اما برخی به این توصیه عمل نمی‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه: دو نوع متهم فراری داریم

به گزارش ۸دی،حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال که سال گذشته از سوی معاونت اول قوه بخشنامه‌ای در رابطه با اجرای احکام محکومان فراری ابلاغ شد. در این یک سال فقط نام دو فرد سرشناس برای استرداد مطرح است. این بخشنامه به کجا رسید؟ گفت: یک بانک اطلاعاتی را اعلام کردیم الان هم در حال بررسی هستیم.

وی افزود: اقدام دیگری در رابطه با محکومان فراری داشتیم و آماری از سازمان زندان‌ها داشتیم که آن به جز خطرناک‌ها فعلاً مابقی متوقف شده است.

معاون اول قوه قضائیه از تهیه یک بانک اطلاعاتی هم از متهمان فراری خبر داد و گفت: ما همیشه به متهمان فراری پیشنهاد و توصیه کرده‌ایم که به کشور برگردند و محاکمه شوند و از خود دفاع کنند اما برخی به این توصیه عمل نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص متهمان دو نوع فراری داریم؛ برخی در کشورهایی هستند که قراردادی با آنها نداریم اما در مورد برخی کشورها هم قرارداد استرداد داریم که از مسیر دولت‌ها تلاش به برگرداندن متهمان می‌کنیم.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه