آیت الله فلاحتی در دیدار مدیرکل و معاونان انتقال خون گیلان:

امیدواریم بخش های پیوند مغز استخوان و پانکراس در گیلان فعال شود/ ضرورت استفاده از کمک خیران در بخش سلامت جامعه

نماینده ولی فقیه در گیلان خون را مایه حیات جامعه عنوان کرد و گفت: انسان با خون زنده است بنابراین می طلبد از افرادی که خون خود را اهدا می کنند، تقدیر شود.

امیدواریم بخش های پیوند مغز استخوان و پانکراس در گیلان فعال شود/ ضرورت استفاده از کمک خیران در بخش سلامت جامعه

به گزارش ۸دی، آیت الله رسول فلاحتی امروز در دیدار مدیرکل و معاونان سازمان انتقال خون استان با تسلیت شهادت ولی خدا امیرالمومنین امام علی(ع) و تبریک ایام نزدیک شدن به عید سعید فطر اظهار کرد: دولت ها به تنهایی نمی توانند تمام امور در بخش های مختلف را به تنهایی انجام دهند و بهره گیری از ظرفیت های مردمی تاثیرگذار است.

وی بر استفاده از کمک خیران در بخش سلامت جامعه تاکید کرد و افزود: خدا را شاکریم ملت ایران در طول تازیخ تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد و مردم در مبارزه با ویروس کرونا کمک های بسیاری انجام دادند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فعال شدن بخش های مختلف کشور برای مبارزه با ویروس کرونا جای افتخار است، تصریح کرد: خون مایه حیات هر جامعه ای محسوب می شود و انسان با خون زنده است بنابراین می طلبد از افرادی که خون خود را اهدا می کنند، تقدیر شود.

آیت الله فلاحتی، دقت لازم در خونگیری و رساندن آن به مرکز را بسیار مهم دانست و بیان کرد: تاکنون در مراحل خونگیری و رساندن آن به افرادی که نیاز دارند مشکلی وجود نداشته است.

وی با اشاره به اینکه گیلان چهارمین استان پیوند کبد در کشور است، اظهار کرد: امیدواریم بخش های پزشکی پیوند مغز استخوان و پانکراس در گیلان فعال شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان، بازدید از مراکز انتقال خون در شهرستان ها را مهم ذکر کرد و گفت: سرکشی از مراکز زیر مجموعه موجب دلگرمی کارکنان می شود.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه کارکنان انتقال خون وسیله ای برای ایجاد حیات در مردم هستند، تصریح کرد: کارکنان انتقال خون رضای خدا را در نظر دارند و به طور قطع خدای متعال به شما کمک می کند.

ذخیره سازی پلاسمای خون بهبود یافتگان کووید ۱۹ در گیلان

مدیرکل انتقال خون گیلان نیز در دیدار مذکور به ذخیره سازی پلاسمای خون بهبود یافتگان کووید ۱۹ در استان اشاره کرد و گفت: برش استانی ذخیره سازی پلاسمای خون که برای گیلان در نظر گرفته بودند تحقق پیدا کرده البته باید ذخایر خود را افزایش دهیم.

بابک پاکدل خوش اخلاق با بیان اینکه تمام مراحل آزمایشگاهی ذخیره سازی پلاسمای خون در گیلان انجام می شود، تصریح کرد: ذخیره سازی پلاکت تنها از مشتقات خونی از جمله برنامه های اداره کل انتقال خون گیلان است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه