توزیع ۳۱ هزار تن کود شیمیایی در گیلان

۳۱ هزار تن کود شیمیایی میان کشاورزان گیلان توزیع شد.

توزیع ۳۱ هزار تن کود شیمیایی در گیلان
به گزارش ۸دی،معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان امروز گفت : تاکنون حدود۳۱ هزار تن انواع کودهای شیمیایی نظیر ازته ، فسفاته و پتاسه در استان توزیع شده است .
مسعود الماسی با بیان اینکه هیچ نگرانی برای تامین به موقع کود مورد نیاز کشاورزان وجود ندارد افزود : این میزان کودهای شیمیایی بین شالیکاران و چایکاران در کارگزاری‌های بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی گیلان توزیع‌شد.
وی اضافه کرد : هم‌اکنون حدود ۶ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای شیمیایی در انبارها گیلان موجود است  و۳ هزار و ۵۰۰ تن دیگر نیز از کارخانه‌های پتروشیمی در حال حمل به استان است.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه ارقام هاشمی ، علی کاظمی ، صدری ، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود از رقم‌های پرمحصولی هستند که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود ، افزود : در این میان بیشترین رقم‌های کشت‌شده برنج در این استان ، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که بیش از ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود و بیشترین زمین شالیکاری استان نیز در شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا وجود دارد.
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد که هرسال یک ‌میلیون و۲۰۰ هزار تن شلتوک و حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید تولید می شود.
گیلان بزرگ ‌ترین تولیدکننده ارقام بومی و باکیفیت برنج در کشور است که با ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار ، رتبه اول کشور را از لحاظ سطح زیر کشت و رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه