مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بزودی دستگاه ctاسکن و رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان رودسر افتتاح می‌شود

مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افتتاح دستگاه سیتی اسکن با ۴میلیارد هزینه و رادیولوژی دیجیتال با یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان هزینه در بیمارستان رودسر خبر داد.

بزودی دستگاه ctاسکن و رادیولوژی دیجیتال در بیمارستان رودسر افتتاح می‌شود

به گزارش ۸دی، جلسه شورای سلامت شهرستان رودسر صبح امروز باحضور ارسلان سالاری مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی گیلان و محمد قربانی نماینده جدید تام الاختیار وزیر بهداشت در گیلان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه ارسلان سالاری، مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه موارد مورد نیاز شهرستانها یه آن ها اختصاص شده است اظهار کرد: مشکلات زیرساخت بهداشت، و مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری برآورد شده و در آینده ای نزدیک حل خواهند شد.

سالاری با اشاره به اینکه در سال ۹۸ حدود ۱۷میلیارد تومان از دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان به رودسر احتصاص پیدا کرد اذعان کرد: در بیمارستان رودسر در بخش تصویربرداری و رادیولوژی دچار مشکل داریم و گاهی بیمار باید به شهرستان دیگر ارجاع می شد که این خود می تواند زمینه ساز خطرات دیگر باشد.

مدیر کل دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه دستگاه سیتی اسکن با ۴میلیارد هزینه به زودی افتتاح میشود افزود: در بحران کرونا نیاز به اکسیژن مانند همه جا زیاد شد و زیر ساخت برای نصب اکسیزن ساز با ۱۴۰ میلیون و دستگاه اکسیژن ساز با ۱میلیارد و ۱۰۰ میلیون هزینه نیز به زودی در بیمارستان رودسر راه اندازی می شود.

وی با اشاره به راه اندازی بخش رادیولوژی دیجیتال با ۱میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه ادامه داد: متخصصین و طب اورژانس به این بیمارستان اعزام شد اما هنوز مشکلاتی در بخش پرستاری و خدمات وجود دارد که تلاش می کنیم در آینده در حد توانن همه آن ها را برطرف کنیم.

سالاری با بیان اینکه با همت همه کادر درمان و مردم اکنون ۸۵درصد بیماران ترخیص شدند اظهار کرد: مراکز بهداشت رودسر با پیشرفت کمتر از ۴۰درصد روبه رو است و باید پیگیری شود و اینها نظارت شهرستانی می‌طلبند.

وی با بیان اینکه اگر این ساختمان ها بمانند ممکن است سال ها بعد چندین ساختمان نیمه کاره با اسکلت داشته باشیم افزود: ساختمان‌های بهداشت، بخش سونوگرافی ، موضوع سقف بیمارستان توسط ما و پیگیری‌های شهرستانی حگبه زودی حل می شود.

فرماندار رودسر: ناملایمات بسیاری برای ورود مسافر و افراد بیمار به استان گیلان دیدیم

اسمعیل پور، فرماندار شهرستان رودسر با بیان اینکه در طی دوماهه اخیر اعضای وشورای تامین بسیار زحمت کشیدند که نادیده مانده اظهار کرد: ناملایمات بسیاری برای ورود مسافر و افراد بیمار به استان گیلان دیدیم.

اسمعیل پور با بیان اینکه بهترین تجهیزات در بیمارستان رودسر امنیت ندارند گفت: به جای همه دستگاه ها ابتدا سقف بیمارستان باید درست شود و سپس وضعیت حقوقی این مکان روشن شود.

فرماندار رودسر با تاکید به اینکه نقش مردم در این بحران پررنگ تر از دولت بود گفت: ده ها هزار دستکش و ماسک توسط مردم به بیمارستان ها اهدا شد، گروه های جهادی دیدیم که حتی نمیشناختیم، روحانیونی که حضور فعال داشتند.

وی با تاکید بر اینکه در روزهای بحران کمبود مواد صد عفونی شخصی از ماهشر که هنوز نمیشناسیم ۲۲هزار لیتر مواد ضدعفومی کننده فرستاد ادامه داد: با کمک مردم در حال کنترل این بیماری هستیم.

اسمعیل پور با بیان اینکه طرح فاصله گذاری هوشمند را از هفته گذشته راه انداختیم افزود: اولین مجوز فروشگاه مجازی نیز هفته پیش صادر شد.

فرماندار رودسر با بیان اینکه این شهرستان به نسبت وسعت بیمارستان بزرگی ندارد افزود: مدیریت بیمارستان برای پرسنل بسیار زیر سوال است و نسبت به بیماران کم لطفی دارند.

وی با اشاره به اینکه دست همه کادر درمان بیمارستان را در شرایط کنونی میبوسم افزود: لیکن در شرایط عادی وضعیت بیمارستان رودسر یکی از ضعیف ترین ها است.

فرماندار رودسر ادامه داد: با شروع فصل زراعت با یک سری از بیماری‌های متفازت روبه رو میشویم تقاضا دارم از الان به فکر یک بخش خاص برای بیماران کشاورزی باشید.

اسمعیل پور با بیان اینکه رودسر دارای ۶ورودی متفاوت است و کتترل ورودی های آن دشوار تر است اذعان کرد: تقاضا دارم توجه به شهرستان رودسر بیشتر شود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه