افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز در گیلان نسبت به سال گذشته

به علت کاهش ۶ درصدی دمای هوای گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مصرف گاز در این استان ۱۳.۱ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۱۳ درصدی مصرف گاز در گیلان نسبت به سال گذشته

به گزارش ۸دی، حسین اکبر، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با بیان اینکه ثبت رکورد مصرف روزانه ۳۲ میلیون مترمکعب گاز در گیلان، گفت: با برنامه ریزی‌های به عمل آمده، مصرف گاز طبیعی در استان در روز ۱۳ اسفند امسال بار دیگر رکورد زد و توانستیم بیش از ۳۲ میلیون مترمکعب گاز به بخش‌های مختلف مصرف در استان تحویل دهیم.

او افزود: به علت کاهش ۶ درصدی دمای هوای استان گیلان نسبت به مدت مشابه سال گذشته، مصرف گاز با ۱۳.۱ درصد افزایش به حدود ۱.۸ میلیارد مترمکعب رسید.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان اظهار داشت: مصرف خانگی با ۶۱ درصد بیشترین سهم را از مصرف گاز در فصل زمستان به خود اختصاص داده و پس از آن حوزه‌های صنعتی و تجاری با ۱۸ درصد، نیروگاهی با ۱۶ درصد و حمل و نقل با ۵ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

 اکبر تصریح کرد: شرکت گاز استان گیلان اقدامات لازم را برای تامین پایدار جریان گاز مشترکین به ویژه مشترکین خانگی در زمستان امسال به انجام رساند و یک بار دیگر توانست با خدمت رسانی شایسته به مردم و مشترکین عزیز و پایداری جریان گاز بخصوص در بارش برف سنگین امسال، از این آزمون سخت سربلند بیرون آید.

او ضمن قدردانی از همراهی همه گیلانیان به جهت صرفه جویی مصرف گاز طبیعی در فصل زمستان، از همه مشترکین درخواست کرد: با رعایت مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی روز‌های سرد باقیمانده را نیز با امنیت و آرامش سپری کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه