ماجرای گل دادن فرزند شهید گیلانی مدافع حرم به حاج قاسم سلیمانی هنگام خواندن نماز + فیلم

شاید این فیلم را بارها دیده باشید اما یادآوری اش در روزهایی که مصادف است با وفات حضرت زینب(س) خالی از لطف نیست؛ بانویی که علمدار جبهه مقاومت است.

ماجرای گل دادن فرزند شهید گیلانی مدافع حرم به حاج قاسم سلیمانی هنگام خواندن نماز + فیلم

به گزارش ۸دی، فرزند شهید مدافع حرم “حسین بواس” یکی از صحنه‌های ماندگار از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در هنگام نماز را رقم زد.

این کودک در زمانی که سردار سلیمانی مشغول نماز خواندن بود دو بار به این شهید والامقام گل داد و پس از نماز هم سردار سلیمانی این کودک را در آغوش کشید.

شاید این فیلم را بارها دیده باشید اما یادآوری اش امروز که مصادف است با وفات حضرت زینب(س) خالی از لطف نیست.

او “محمدحسین بواس” فرزند شهید مدافع حرم “حسین بواس” است که بعد از شهادت پدرش به دنیا آمد.

شهید “حسین بواس” فرزند ابوالقاسم در بیست و نهم دی ماه ۱۳۶۰ در روستای ملاط از توابع شهرستان لنگرود در استان گیلان دیده به جهان گشود.
هنوز دو، سه سالی از دوران تحصیل ابتدایی اش نگذشته بود که همراه خانواده اش به استان مازندران هجرت و در شهرستان چالوس اقامت کردند.
این شهید بزرگوار در ادامه زندگی جذب تیپ ۳ چالوس شد و بعدها جهت خدمت در لشکر ۲۵ کربلا راهی ساری گردید.
اولین سرمشق کاری اش در کرمانشاه مرز ایران و عراق در منطقه شیخ صالح بود؛ که در آنجا شهید رضا قربانی میانرودی در کنار او به وسیله ی اشرار به شهادت رسید و حسین اولین نمونه شهادت را به عینه دید و به مافوق خود اطلاع و جسد مطهره شهید را به پایگاه انتقال دادند.
بعد از آن ماموریت، برای نوبت دوم با همرزمانش راهی پیرانشهر سنندج شدند و مدتی هم در آن جا در لب مرز مشغول مرزداری بود. این بار که برگشت از پدرش خواست که به او محاوره (زبان)عربی را آموزش دهد وقتی پدرش علت را از او پرسید در جواب گفت شاید به لبنان بروم ولی رفتن به لبنان را فراموش و برای اولین بار همراه دیگر رزمندگان مدافع حرم، راهی سوریه شد.
وقتی که برگشت خودش تعریف می کرد که منطقه خان طومان را از دست تکفیری ها باز پس گرفته ایم در فروردین ۱۳۹۵ صحبت از اعزام مجدد می کرد. این بار در چهاردهم فروردین از فرودگاه تلفنی با اعضای خانواده خداحافظی و در بیست و یکم فروردین بنا به قول همرزمانش در بعدازظهر همان روز با گلوله ی جهنمی تکفیری ها در منطقه خانطومان سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمد.
از جمله مطالبی که در وصیت نامه اش خودنمایی می کند این جمله است : خدا می داند که چقدر این ذکر ” اللهم اجعلنا من الذابین عن حرم سیده زینب(س)”  را گفتیم تا خدا این توفیق را به ما بدهد تا جزء مدافعین حرم مطهر حضرت شدیم.

همسر شهید می گوید: حسین آقا بسیار خوش اخلاق و شوخ طبع بود و با پسرمان محمدجواد همیشه کشتی می گرفت. پاتوق ما «امامزاده عبدالوافی» در نزدیکی شهر چالوس بود، خیلی زیاد به این مکان مقدس می رفتیم طوری که پسرم از دور گنبد  را که می دید خیلی صمیمانه سلام می داد و می گفت: من آمدم.

اسم همسرم در لیست اعزامی های  ۱۴ فروردین نبود اما به فرمانده اش گفته بود من خواب شهادتم را دیدم ولی چون بسیار شوخ طبع بود کسی جدی نمی گرفت. همان روز ساعت  ۱۰ شب تماس گرفتند و خبر اعزامش را دادند.

شهید «کوچک زاده» پیک شهادت «شهید بواس»

همسرم عاشق شهدا بود. به‌خصوص علاقه ی خاصی به شهید صیاد شیرازی داشت. یک شب بدون اینکه شهید کوچک زاده را بشناسد خوابش را دید، از فردا عضو کانال این شهید شد و از این طریق ارادت خاصی به او پیدا کرد. در عالم خواب شهید کوچک زاده به همسرم گفته بود به زودی به شهادت می رسی، روزی که با شهادت یکی از بزرگان ایران مصادف است.

 

شهید “حسین بواس” در تاریخ ۲۱ فروردین سال ۹۵ به شهادت رسید و از این شهید مدافع حرم ۲ فرزندبه نام‌های محمد جواد و محمد حسین به یادگار مانده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه