یادداشت/

با خانه ماندن از خود مراقبت کنیم

با آمارهای کرونایی که از زبان مسئولان اعلام می شود و مبتلایان و قربانیان جدید و روزانه ای که کرونا به نام خود ثبت می کند معقولانه نیست که همچنان شاهد این وضعیت تردد در مناطق شهری رشت باشیم.

با خانه ماندن از خود مراقبت کنیم

به گزارش ۸دی: از زمان شیوع و گسترش بیماری کرونا که متاسفانه بخش قابل توجهی از استان های کشور و مردم ما را درگیر کرده، مدت زیادی نمی گذرد. در این مدت استان گیلان در ردیف استان های با تعداد مبتلایان بالا بوده و شیوع ویروس در آن نیز قابل توجه گزارش شده است.

آنچه که موجب نگارش این سطور شد و نگارنده را بر آن داشت تا به رغم سبک و سنگین کردن اینکه چنین مطالبی نوشته بشود یا نشود، حس تکلیف گرایی بود. در مدت زمان شیوع بیماری، مجموعه دستگاههای اجرایی استان و نیروهای نظامی و انتظامی پای کار آمده و از همه توان و ظرفیت خود برای مرتفع شدن و ریشه کن کردن این بیماری و بهبود شرایط جسمی بیماران مبتلا استفاده کردند.

رسانه ها نیز وارد میدان کارزار شده و با شعار ما کرونا را شکست می دهیم، تولید و تهیه مطالب مرتبط با بیماری از قبیل آگاهی بخشی، انتشار توصیه های پزشکان و کادر درمانی، عدم خروج مردم از منازل به جز در شرایط اضطرار و مطالبی از این دست به فعالیتهای رسانه ای پرداختند. حتی علما و مراجع نیز گوش به سفارشات جامعه پزشکی و ستاد ملی مبارزه با کرونا داده و اجتماعات مذهبی از قبیل نمازهای جمعه و جماعت را تعطیل اعلام کردند تا از شیوع بیش از پیش کرونا جلوگیری شود. بازارهای هفتگی و حتی قهوه خانه ها تعطیل گردید تا سلامت مردم و شهروندان بیش از این در خطر قرار نگیرد. اما با این تفاسیر و تلاشهای انجام شده باز هم گیلان در زمره ی استان های با گسترش شیوع بالای ویروس کرونا است.

نکته جالب توجه اینکه چرا با تمام این اقدامات و تلاش رسانه ها از اخبار و اطلاعاتی که از درصد سرایت بالای این ویروس گفته، شنیده و یا منتشر می شود مردم رشت آن را جدی نگرفته اند.در بازار رشت، پیاده روی فرهنگی و برخی از اماکن دیگر مرکز استان هنوز که هنوز است وضعیت عادی جلوه می کند و به رغم آمارهای کرونایی که از زبان مسئولان اعلام می شود، کرونا روزانه مبتلایان و قربانیان جدیدی را به نام خود ثبت می کند معقولانه نیست که همچنان شاهد این وضعیت تردد در مناطق شهری رشت باشیم.

باید حتماً فاجعه‌ای عمومی و ملی رخ دهد تا برخی به خود بیایند.آیا می بایست خودمان به چنین عارضه ای مبتلا شویم تا قدر عافیت را بدانیم. ما که به عطوفت، همدلی، مهربانی، یکرنگی و یکدلی به عبارتی شهره ی شهر هستیم، نبایست اندکی تأمل و تفکر کنیم که چرا باید آنهایی که از نعمت سلامت برخوردارند و رعایت مسائل بهداشتی و نکات آموزشی را می کنند به آتش عده ای ناآگاه و بی خبر یا بهتر بگوییم حرف گوش نکن بسوزند و سلامت خود را در خطر ببینند.

واقعیت این است که ما درگیر یک جنگ واقعی هستیم.جنگی که هر چند در آن از قوای نظامی، تیر و تفنگ و… خبری نیست اما دشمن بیماری به طرز وحشتناک و بیرحمانه ای به جان ما یورش آورده است.

پس تا دیر نشده به خود آمده و یاری گر دستگاههای اجرایی، نظامی و خدماتی استان باشیم که از زمان شیوع کرونا، خود و کارکنان خود را در معرض این بیماری قرار داده و برای حفظ سلامت مردم و نجات جان شهروندان، مدافعان سلامت این مرز و بوم نام گرفته اند. فرصت برای خیلی از کارها هست. تا دیر نشده زود بجنبیم.

نویسنده: مهدی پارسا، رئیس سازمان بسیج رسانه گیلان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه