ویدئو کنفرانس استاندار گیلان با معاون اول رئیس جمهور/ تقاضای اضافه شدن کادر درمان و تقویت امکانات و تجهیزات به بیمارستان رسول اکرم رشت

ارسلان زارع استاندار گیلان امروز در ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدامات انجام شده در برابر کرونا ویروس در گیلان را تشریح کرد.

ویدئو کنفرانس استاندار گیلان با معاون اول رئیس جمهور/ تقاضای اضافه شدن کادر درمان و تقویت امکانات و تجهیزات به بیمارستان رسول اکرم رشت
به گزارش ۸دی، استاندار گیلان ز در ویدئو کنفرانسی با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: لازم است امکانات، تجهیزات و نیروی کادر درمانی بیشتری به بیمارستان‌های رشت اضافه شود و بیمارستان‌های شهرستان‌های تالش و لنگرود که به لحاظ ساختمانی آماده هستند، با فوریت راه اندازی شده تا بر شمار مراکز درمانی استان برای مقابله با شیوع و گسترس ویروس کرونا افزوده شود.
ارسلان زارع افزود: از ۱۴بهمن ماه که اولین جلسه با عنوان ستاد پیشگیری و مدیریت بحران برگزار شد؛ بر اساس شرح وظایف و با محوریت دانشگاه علوم پزشکی، تقسیم کار برای همه دستگاه‌های اجرایی صورت گرفت و نیز کارگروه‌هایی که لازم بود شکل گرفت.
وی گفت:استان گیلان به جهت زیرساخت‌های درمان متاسفانه از میانگین کشوری کمتر است در حالیکه روند مراجعه کنندگان به مراکز درمانی افزایش داشته است.
استاندار گیلان افزود: هزار و ۴۰۰تخت اختصاصی برای بیماران کرونایی پیش بینی شده است و بیمارستان رازی رشت و برخی بیمارستان‌های شهرستان‌های دیگر و همچنین بیمارستان رسول اکرم (تأمین اجتماعی) به این موضوع اختصاص یافته اند.
ارسلان زارع گفت: از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور خواستار اضافه شدن کادر درمان و تقویت امکانات و تجهیزات به بیمارستان رسول اکرم رشت و همچنین ایجاد ظرفیت جدید به تعداد ۲۰۰تخت در جوار آن بیمارستان به صورت پیش ساخته شده ام.
وی افزود: آنچه که امروز نیاز داریم تأمین کادر درمانی بیشتر خصوصا پرستار، کمک پرستار، کارشناس فوریت‌های پزشکی و علوم آزمایشگاهی و پزشک عمومی مجموعا به تعداد ۶۵۶نفر است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه