کشف و ضبط هفت اصله الوار قاچاق جنگلی در منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی شهرستان شفت

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت از کشف و ضبط هفت اصله الوار جنگلی در منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی خبر داد. 

کشف و ضبط هفت اصله الوار قاچاق جنگلی در منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی شهرستان شفت

به گزارش ۸دی، رضا زمانی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت با اشاره به کشف و ضبط هفت اصله الوار قاچاق جنگلی در منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی شهرستان شفت گفت: در راستای کنترل و مبارزه با قاچاق چوب و محصولات جنگلی و حفاظت از اراضی جنگلی در منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی، یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت در جریان گشت و کنترل از مناطق تحت مدیریت موفق به کشف و ضبط ۷ اصله الوار و تخته جنگلی از نوع نادر ملج شده و فردمتخلفی که اقدام به قطع غیرقانونی درختان جنگلی کرده بود شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شد . منطقه حفاظت شده گشت رودخان و سیاه مزگی دارای وسعت ۳۳ هکتار می باشد؛ که حدود ۱۵ هزار آن در حوزه شهرستان قرار دارد و بخشی از جنگلهای باستانی هیرکانی شامل درختان در خطر انقراض سرخدار و انجیلی در آن قرار دارد .

 زمانی افزود: قطع هر گونه درختان جنگلی در منطقه حفاظت شده ممنوع می باشد از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه قطع درخت جنگلی مراتب را به یگانهای حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی گزارش دهند.

 ملج با نام علمی Ulmusglabra از تیره نارون می باشد. این گونه بعلت داشتن چوب مرغوب متأسفانه مورد اقبال قاچاقچیان بوده و طی سالیان گذشته به شدت آسیب دیده و در معرض خطر است .

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه