هیچ‌‌گونه آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان وجود ندارد

معاون سازمان غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان از بررسی‌های دقیق انجام‌شده و عدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان خبر داد.

هیچ‌‌گونه آفلاتوکسین در محصولات لبنی گیلان وجود ندارد

به گزارش هشت دی، فیروز سرودی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان متولی سلامت جامعه است، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا دارو حفظ سلامت جامعه و سالم بودن محصولات غذایی در استان گیلان است.

وی با اشاره به انجام آزمایش‌های مختلف بر روی شیر تولیدشده در استان گیلان گفت: در کارخانه‌ها کنترل کیفیت محصولات غذایی وجود دارد و کارشناسان مربوطه به‌طور مداوم بر روی سلامت و کیفیت شیرهای تولیدشده نظارت دارند تا اگر با مورد مشکوکی مواجه شدند با آن برخورد کنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اذعان به اینکه کارشناسان سازمان غذا و دارو از تمام مراحل تولید شیر بازرسی می‌کنند، تصریح کرد: بازرسان و کارشناسان ما به‌طور مداوم و همه‌روزه از کارخانه‌ها و واحدهای تولید شیر بازدید کرده و تمام مراحل ازجمله تولید، بسته‌بندی و پاستوریزه‌کردن آن را بررسی می‌کنند تا بدون مشکل بهداشتی وارد جامع شده و مردم از آن استفاده کنند.

سرودی از عدم وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی استان گیلان خبر داد و افزود: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که کارشناسان سازمان غذا و دارو و بررسی می‌کند میزان آفلاتوکسین موجود در محصولات لبنی در استان گیلان است که خوشبختانه تا این لحظه هیچ‌گونه آفلاتوکسین محصولات لبنی استان وجود نداشته و می‌توان آن را با خیالی آسوده شیر ماست و دوغ را مصرف کنند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه