اختصاصی؛

سفیر کسی را نداشت که برایش عکس بگیرد؟!

آیا سفارت‌خانه، جاسوس، عکاس و وابسته ای که بتواند فیلم تهیه کند کم دارد که خود سفیر باید در محل حاضر شود؟ یا اوضاع آنقدری خراب است که سفیر، تهران را حیاط خلوت خود می داند و از دوستان ایرانی اش مطمئن است که اتفافی برایش نمی افتد؟ همانطور که چندساعت پس از دستگیری آزاد می شود.

سفیر کسی را نداشت که برایش عکس بگیرد؟!

به گزارش ۸دی، شامگاه روز شنبه بعد از تجمع دانشجویان برای همدردی با جانباختگان حادثه هواپیمای اوکراینی و سوء استفاده عده‌ای از این تجمع، خبر رسید که سفیر انگلیس در بین معترضانی که شعار های ساختار شکنانه می دادند دستگیر شد.

هرچند که پس از ساعتی از دستگیر شدن، جناب سفیر توسط وزارت امورخارجه آزاد شد اما نکته جالب این است که برخی از رسانه ها می گویند که سفیر در حال عکاسی بوده که دستگیر شده است!

چند سوال ساده:

۱ اگر همین حوادث که الان در فرانسه در حال رخ دادن است و سفیر که نه کارمند دون پایه سفارت ایران عکس نگیرد و فقط حضور پیدا کند که ببیند چه خبر است و از قضا توسط پلیس فرانسه دستگیر شود، آیا همینقدر ساده از کنارش خواهند گذشت؟

۲ سفیر یک کشور نماینده سیاسی و حاکمیتی دولت مطبوع خود است اینگونه حضور سفیر انگلیس در مکانی که حاکمیت یک کشور را زیر سوال می برد یعنی تأیید برانداز و شعار ساختار شکنانه و ضدیت با نظام حاکم؛ حال آیا می شود از کنار این به راحتی گذشت؟

۳ چرا مخفیانه؟! مگر نه اینکه ادب دیپلماتیک می گوید سفیر یا نماینده دیپلماتیک و … برای حضور در مکانی باید با وزارت امور خارجه کشور میزبان هماهنگ کنند، پس وقتی سفیری آن هم انگلیس، در یک مکانی مخفیانه حضور پیدا می کند حتما دلیل مهم تری داشته است.

۴ رسانه ها اعلام کرده اند که سفیر برای عکاسی و تهیه فیلم آنجا بوده که دستگیر شده!!، حال باید به سه مطلب اشاره کرد:

الف.آیا سفارت‌خانه، جاسوس، عکاس و وابسته ای که بتواند فیلم تهیه کند کم دارد که خود سفیر باید در محل حاضر شود؟ یا اوضاع آنقدری خراب است که سفیر، تهران را حیاط خلوت خود می داند و از دوستان ایرانی اش مطمئن است که اتفافی برایش نمی افتد؟ همانطور که چندساعت پس از دستگیری آزاد می شود.

ب. رسانه های معلوم الحال که تکلیفشان مشخص است علاوه بر اینکه سنگ انگلیس و ایادی غرب را به سینه می زنند، هر چند وقت یک بار یک خبرنگار برای بنگاه دروغ پراکنی غرب درست می کنند اما خبرگزاری ها سعی نکنند اینگونه به مخاطب القاء کنند که سفیر صرفا در حال عکاسی بوده است؟ آیا همانند هزاران نقطه از جهان، انگلیس در رسانه های داخلی هم نفوذی دارد؟

ج. نمی شود اینگونه تصور کرد که اعتراضات نیاز به فرمانده میدانی دارد؟! و بعد از خلق حماسه ۹دی و رستاخیز ملت در خونخواهی سپهبد شهید، و اتفاقات اخیر میدان از نیرویی که توانمندی جهت دهی و مدیریت را داشته باشد کم گشته و به ناچار سفیر خود وارد میدان شده تا فرماندهی عملیات را برعهده بگیرد؟! و چه ساده لوحانه است که سفیر کشوری آن هم انگلیس صرفا برای گرفتن چند فریم عکس وارد تجمع آشوبگران شده است؛ آن هم فیلم هایی که از اول ماجرا در رسانه های آور آبی و این ور ابی منتشر شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
محسن
تو مراسم بدرقه پیکر حاج قاسم عزیزمون چرا شرکت نداشت ؟؟؟
شهروند
یک سوال مهم چرا سفیر انگلیس پوشک نبسته بود ؟
ناشناس
وقتی سفیر که از طریق رسانه ها شناخته شده است و شخص دیگری را به میان تجمع کنندگان نمی فرستد در واقع می خواهد وقیحانه به تجمع کنندگان بگوید که انگل یس در کنار شماست.
در حاشیه