تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مخالفت با قرارداد گازی با تل‌آویو

شهروندان اردنی در اعتراض به قرارداد گازی کشورشان با رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف تظاهرات کردند.

تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مخالفت با قرارداد گازی با تل‌آویو

به گزارش ۸دی به نقل از رسانه‌های اردنی، صدها نفر از شهروندان اردنی امروز جمعه با برگزاری راهپیمایی‌های بر مخالفت خود با قراداد گازی  با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

این راهپیمایی‌ها بعد از درخواست معارضان اردنی در شهرهای الکرک، العقبه، الزرقاء و إربد با شعار ” از شمال تا جنوب برای لغو قرارداد خیانت” برگزار شد.

شرکت کنندگان در راهیمایی خیابان‌های شهر إربد در شمال اردن یک صدا فریاد می‌زدند “خیانت، خیانت، خیانت” و “از شمال تا جنوب با گاز به سرقت رفته مخالف هستیم”.

جمال جیت سخنگوی رسانه‌ای دفتر اجرایی جنبش یکپارچه اردن گفت: ملت اردن از طریق این راهپیمایی‌ها مخالفت خود با قرادادگازی با رژیم صهیونیستی و عادی سازی اجباری روابط با این رژیم را که نظام اردن از طریق روشن کردن خانه‌های شهروندان با این گاز تحمیل کرده است اعلام می‌کند.

از سوی دیگر مصطفی العساف سخنگوی فراکسیون الإصلاح گفت: نمایندگان یاداشتی را که ۲۹ نماینده برای سلب رأی اعتماد از دولت امضاء کرده اند بررسی خواهند کرد.

وی گفت: ما مخالف این قراداد که به نفع رژیم صهیونیستی است هستیم.

شرکت ملی برق اردن مهر ماه ۱۳۹۵ ه.ش. قراردادی برای واردات حدود ۴۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از فلسطین اشغالی به‌مدت ۱۵ سال امضا کرد که ارزش این قرارداد ۱۵ میلیارد دلار اعلام شد.

امضای این قرارداد با مخالفت اقشار مختلف مردم اردن و گروه‌های سیاسی این کشور مواجه شده است و از آن زمان تاکنون دهها راهپیمایی و تظاهرات در محکومیت آن برگزار شده است.

«یووال اشتاینیتز»، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه یازدهم دی به رسانه‌های این رژیم گفت که صادرات گاز طبیعیِ استخراج‌شده از حوزه‌های گازی اسرائیل(مناطق اشغالی) از بامداد چهارشنبه به اردن آغاز شد.

وی گفت، صادرات گاز اسرائیل به مصر نیز از هفته آینده شروع خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه