دیدار اساتید دانشگاه های گیلان با خانواده فرمانده نابغه گیلانی/ “سلیمانی گیلان” را بیشتر بشناسید + تصاویر

جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های گیلان با خانواده معظم فرمانده نابغه ی جبهه مقاومت، شهید«مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به «حسین قمی» و «فرمانده حسین» دیدار کردند.

دیدار اساتید دانشگاه های گیلان با خانواده فرمانده نابغه گیلانی/ “سلیمانی گیلان” را بیشتر بشناسید + تصاویر

به گزارش ۸دی، جمعی از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه های گیلان با خانواده معظم فرمانده نابغه ی جبهه مقاومت، شهید«مرتضی حسین پور شلمانی» معروف به «حسین قمی» و «فرمانده حسین» دیدار کردند.

 

“حاج قاسم” می گفت: ۱۰ سال زمان می برد تا این شهید گیلانی شناخته شود!

در این دیدار با تقدیر از زحمات این خانواده ی معظم شهید، تأکید شد لازم است تا این نابغه ی جنگ و محبوب قلب سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بیشتر شناخته شود تا «سلیمانی گیلان» به مردم معرفی شود.

پدر این شهید گیلانی مدافع حرمر نیز با گلایه از برخی مسئولین و با اشاره به این که حاج قاسم در منزل ایشان تاکید کردند که ۱۰ سالی زمان می برد تا این شهید شناخته شود! تأکید کرد: مردم گیلان باید با سیره ی این شهید بزرگوار آشنا شوند.

 

** لزوم معرفی و شناخت بیشتر “سلیمانی گیلان” به مردم

وی با بیان اینکه در این مدت بسیاری از فرماندهان عراقی، یمنی و … به منزل ما در شلمان آمدند ولی برخی از مسئولین را ندیده ایم! به وظیفه ی همگانی بر معرفی شهید تاکید کرد.

پدر شهید حسین پور با اشاره به جایگاه مهم فرماندهی عملیات قرارگاه چندین هزار نفری حیدریون و حضور شهید در مناطق و معرکه های برون مرزی ای که به دلایل حفاظتی هنوز زمان گفتن آن ها نرسیده است، بیان کرد: حسین با دهان روزه در گرمای نزدیک به ۶۰ درجه منطقه عملیات ها را فرماندهی می کردند و از بیان این نکته طفره می رفتند!

وی افزود: این شهید بزرگوار حتی به گواه “حاج قاسم” در آخرین روز حیات زمینی اش جان صدها نفر از رزمندگان را از چنگال حمله ی ناجوانمردانه و تحت حمایت آمریکا یعنی داعشی ها نجات داد، پسرم شب قبل از حمله منطقه را ترک نکرد زیرا دغدغه داشت و دوست نداشت بچه ها دلشان خالی شود.

پدر شهید حسین پور ادامه داد: حسین حتی در لحظات آخر عمرش هم سعی کرد در مقابل نیروهایش دراز نکشد تا نیروها احساس ترس نکنند!

مادر بزرگوار شهید هم با بیان نکاتی از حالات روحی و شخصی شهید وی را فردی فداکار، با روحیه، پر انرژی و مورد عنایت اهل بیت(ع) دانست و گفت: کاش زودتر برخی از حالات ایشان را درک می کردم در حالی که سعی می کردند از حالات و حتی مجروحیتشان کسی خبردار نشود!

وی با بیان خاطره ای از شهید حسین پور، گفت: مرتضی با طی فاصله ای در روزهای مرخصی تا لاهیجان می رفت تا پانسمان روزانه ی زخمش را مخفیانه عوض کند و دوست نداشت حتی همشهری هایش از وضعیت جراحت و جانبازی او خبردار شوند!

این مادر شهید به عنایت خاص قرآنی به شهید و بشارت الهی قبل از ولادت فرزند شهید اشاره کرد و گفت: جنسیت و نام فرزند به شهید از قبل از ولادت الهام شده بود.

در ادامه این دیدار اساتید دانشگاه های گیلان با گله از ناشناخته بودن این شهید بزرگوار در بین مردم استان تاکید کردند که راه این شهید جبهه ی مقاومت را ادامه داده و برای معرفی این نابغه ی جنگ و سردار جوان که متولد سال ۱۳۶۴ می باشد بر حسب وظیفه ی خود تلاش خواهند کرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
رضا.علی یاری.ملایر
شیرمرد عاشقتم.هروقت عکست را میبینم.بی اختیار بقضم میشکند وبرایت اشک میریزم.شیرمادرت حلات باشد دلاور.
در حاشیه