دسترسی گیلان به دریا و منطقه آزاد باید تبدیل به فرصت شود/ لزوم افزایش فرهنگ کار در استان

وزیر صنعت با تاکید بر اینکه دسترسی گیلان به دریا و منطقه آزاد باید تبدیل به فرصت شود گفت: باید از این ظرفیت ها هر چه سریع تر به خواست خود روسیه برای بهره برداری و صادرات کالا به روسیه استفاده کنیم.

دسترسی گیلان به دریا و منطقه آزاد باید تبدیل به فرصت شود/ لزوم افزایش فرهنگ کار در استان

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی ۸دی نیوز، محمدرضا نعمت زاده دقایقی پیش در حاشیه افتتاح واحد تولیدی تالک ایرانیان ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار کرد: یاد شهدا باید برای همه ی خدمتگذاران ایران اسلامی الگو باشد.

وی با اشاره به پیشرفت تکنولوژی کشاورزی استان گفت: باید از واحدهای تولیدی و صنعتی که باعث پویایی استان می شود پشتیبانی کرد.

نعمت زاده حمایت از واحد های اقتصادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: وظیفه وزارت صنعت معدن غیر از این امر نیست و اگر غیر از این عمل شود، خطا کرده ایم.

وزیر صنعت معدن و تجارت حمایت بانک های رسمی از سرمایه گذاران را لازم و ضروری دانست و خاطر نشان کرد: بانک صنعت و معدن فعال تر از گذشته حمایت از سرمایه گذاران را دنبال می کند.

نعمت زاده با بیان اینکه کشاورزی تلقی کردن استان های شمالی اشتباه است گفت: با این طرز تفکر صنعت در گیلان رشد نکرده است.

وی این طرز فکر را مورد انتقاد قرار داد و تصریح کرد: صنعت و کشاورزی مکمل هم هستند و دنیا از شرق تا غرب این را اثبات کرده است.

محمدرضا نعمت زاده رشد گیلان را در تمام حوزه ها مورد تاکید قرار داد و افرود: ایجاد شرکت فناوری در استان مورد توجه مسوولان قرار گیرد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه طرح ایجاد شرکت فناوری با توجه به افراد تحصیل کرده در استان لازم و ضروری است خاطرنشان کرد: توسعه فناوری در تمام حوزه هایی که صنعت و کشاورزی در استان مورد توجه قرار گیرد، لازم است.

نعمت زاده گیلانیان را افرادی متعهد، پیشرو در ادبیات و دانش دانست و خاطرنشان کرد: افتتاح شرکت تالک ایرانیان نشان داد که با حداقل سرمایه گذاری و مدیریت درست می توان کارهای درست انجام داد.

وی آمار بالای بیکاری در استان مورد انتقاد قرار دارد و افزود باید فرهنگ کار را در استان افزایش دهیم.

نعمت زاده با تصریح بر اینکه شرکت تالک ایرانیان در شرایط تحریم ایجاد شد گفت: این امر مورد توجه سرمایه گذاران قرار گیرد و همه باید دست به دست هم دهیم تا در این شراط استان را آباد سازیم.

وی با اشاره به اینکه روابط کشور روسیه با اروپا مثل گذشته نیست گفت: امروز غرب برای روسیه محدودیت ایجاد کرده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت افزود: این بهترین شرایط است که ما مواد غذایی و سایر کالای مورد نیاز روسیه را تأمین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دسترسی گیلان به دریا و منطقه آزاد باید تبدیل به فرصت شود گفت: باید از این ظرفیت ها هر چه سریع تر به خواست خود روسیه برای بهره برداری و صادرات کالا به روسیه استفاده کنیم.

وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به ایجاد تشکل هایی برای تأمین کالای های مورد نیاز روسیه خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی سازمان صنعت معدن و تجارت، کیفیت کالا، سلامت کالا و صادرات را مورد توجه قرار دهند.

نعمت زاده با بیان اینکه مردم روسیه با استاندارد کالاهای اروپایی عادت کرده اند، افزود: ما باید با چنین استاندارهایی صادرات را فعال کنیم و این بهترین راه کمک به صادرات غیر نفتی ایران است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه