صدور مجوز گمانه‌زنی به‌منظور خواناسازی کشتی تاریخی قروق تالش

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان از صدور مجوز گمانه‌زنی به‌منظور خواناسازی کشتی تاریخی قروق تالش خبر داد.

صدور مجوز گمانه‌زنی به‌منظور خواناسازی کشتی تاریخی قروق تالش

به گزارش ۸دی،شهرود امیر‌انتخابی ضمن اعلام  صدور مجوز گمانه زنی به منظور خوناسازی کشتی تاریخی قروق تالش، اظهارکرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون حفظ آثار ملی و در اجرای بند ۳ ماده ۳ قانون اساسنامه میراث فرهنگی، با انجام برنامه گمانه‌زنی به منظور خواناسازی کشتی تاریخی قروق در شهرستان تالش به سرپرستی حسین توفیقیان از تاریخ اول دی ماه تا اول بهمن ماه سال جاری موافقت شد.

وی افزود: سال ۹۲ در بررسی‌های باستان‌شناختی که در روستای قروق در حدود پنج کیلومتری شرق شهر تالش و در کنار دلتای شمالی رودخانه‌ی کرگان‌رود انجام شد، یک کشتی تاریخی شناسایی شد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان با اشاره به اینکه این کشتی به دوره قاجاریه مربوط می‌شود، تصریح کرد: امیدواریم به زودی شاهد ثبت ملی این کشتی تاریخی در فهرست آثار ملی کشور به منظور معرفی و حفاظت هر چه بیشتر از آن باشیم.

وی گفت: شهرستان تاریخی و گردشگرپذیر تالش  در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و از ۹۳ کیلومتر نوار ساحلی دریای خزر برخوردار است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه