معاون میراث فرهنگی گیلان خبرداد:

آغاز مرمت بنای تاریخی مسجد صفی رشت

معاون میراث‌فرهنگی گیلان از آغاز مرمت بنای تاریخی مسجد صفی رشت در این استان خبر داد و گفت: این مسجد با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن کشور و با نظارت دقیق کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی آغاز شد.

آغاز مرمت بنای تاریخی مسجد صفی رشت

به گزارش ۸دی، ولی جهانی با اعلام اینکه مرمت بنای تاریخی مسجد صفی رشت آغاز شد،اظهارکرد: مسجد صفی رشت یکی از مساجد تاریخی استان گیلان است که در فهرست آثار ملی کشور نیز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: مرمت مسجد مذکور با اعتباری بالغ بر ۵۰میلیارد ریال از محل اعتبارات بنیاد مسکن کشور و با نظارت دقیق کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی آغاز خواهد شد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان افزود: مطالعات این مجموعه تاریخی با همکاری شرکت مهندسی مشاور عمارت خورشید در سال ۹۷ انجام پذیرفت و هدف از مرمت، استحکام بخشی بنا، برچیدن سازه‌های الحاقی جدید و احیای ساختمان براساس طرح مستندسازی انجام شده از الگوهای قدیمی آن است.

وی تصریح کرد: در راستای وظایف ذاتی، صیانت از آثار تاریخی، حفظ و اصالت بنا از برنامه‌های این اداره‌کل است، بنابراین با تعاملات سازنده نسبت به تحقق این مهم تلاش وافر صورت خواهد پذیرفت.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه