آغاز عملیات نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان آستارا

عملیات نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان شهید بهشتی بندر مرزی استارا آغاز شد.

آغاز عملیات نصب دستگاه سی تی اسکن در بیمارستان آستارا

به گزارش ۸دی، ولی داداشی، نماینده شهرستان مرزی بندر آستارا در مجلس شورای اسلامی در بازدید از عملیات سرب کوبی اتاق نصب این دستگاه در بیمارستان مذکور، اظهار کرد: دستگاه فوق پیشرفته و سریع سی تی اسکن که تولید شرکت زیمنس آلمان است، عصر امروز به این بیمارستان منتقل شد.

وی با بیان اینکه برای خرید این دستگاه حدود ۶۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: برای عملیات سرب کوبی اتاق و نصب دستگاه مبلغی معادل سه میلیارد ریال دیگر از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه خواهد شد.

داداشی در بخش دیگر سخنان خود به ویژگی های این دستگاه در مقایسه با سایر دستگاه های تولید شده در شرکت های مختلف پرداخت و افزود: این دستگاه قابلیت نشان دادن اندازه ها و توده های زیر ۰.۵ میلی متر را دارد.

وی با تأکید بر اینکه دستگاه مذکور پس از ورود به گمرک بندر امام خمینی (ره) در جنوب کشور، در حداقل ترین زمان ممکن به سمت آستارا بارگیری شد، تصریح کرد: تحریم های ظالمانه آمریکا عاملی بر تأخیر در واردات این دستگاه ها و سایر دستگاه های پزشکی به کشور است.

نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز به این دستگاه از همان نخستین روزهای تأسیس بیمارستان ۱۳۲ تخت خوابی جدید آستارا محسوس بود، افزود: با بهره برداری از دستگاه فوق، بخش وسیعی از اعزام های شهرستان به شهرها و استان های همجوار به شکل کامل قطع می شود.

وی در پایان به آخرین وضعیت پروژه بیمار بستر شهر لوندویل اشاره کرد و گفت: با وضعیت فعلی در تخصیص اعتبارات، اجرای پروژه های عمرانی و عام المنفعه زمان بر شده و همه تلاش ما بر این است تا چند ماه آینده میزان پیشرفت پروژه لوندویل را به ۸۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: بنیاد علوی بخش اعظم اعتبارات این بیماربستر را بر عهده گرفته است و در صورت تکمیل علاوه بر ارائه خدمات به هموطنان در آن خطه، برای ۹۰ نفر نیز اشتغال ایجاد می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه