دکتررحمان قنبرزاده

درمان عفونت‌ها را جدی بگیریم!

یکی از مهمترین شکایت های بیماران عفونت های ناشی از مراجعه دیرهنگام به پزشک معالج و یا عدم بهبودی بیمار بعلت استفاده نادرست از داروست.

درمان عفونت‌ها را  جدی بگیریم!

به گزارش ۸دی، یکی از مهمترین شکایت های بیماران عفونت های ناشی از مراجعه دیرهنگام به پزشک معالج و یا عدم بهبودی بیمار بعلت استفاده نادرست از داروست.

بیمارانی که دیابت و یا بیماری نقص ایمنی دارند همچنین خانم های باردار و افراد مسن باید در رابطه با درمان عفونت ها حساسیت و دقت بیشتری داشته باشند.

بیماریهای نقص سیستم ایمنی ودیابت ترمیم زخم را به تاخیر می اندازند.در مراجعات بیماران عزیز مکرر دیده می شود زخم های ناشی از وجود جسم خارجی در هر نقطه از بدن یا فرورفتن میخ گاهی درکف پا جدی گرفته نشده و بیمار با تاخیر چند روزه با زخم کاملا عفونی مراجعه نموده و متاسفانه سیر درمان را مستلزم گاهی مخارج بیشتر درمانی واستفاده از آنتی بیوتیک های وسیع الطیف می کند و گاهی با درمان سرپایی مشکل بیمار حل نمی گردد و نیاز به بستری می باشد.

لذا بیماران محترم دقت داشته باشند الزاما درهمان لحظات اولیه برخورد با چنین رویدادی(فرورفتن میخ یا چوب یاهرجسم خارجی درنواحی مختلف بدن) فورا به مراکز درمانی جهت مداوا مراجعه نمایند .

سلولیت عارضه ای است که عموما رخ می دهد وگاهی مستلزم بستری است.با مراجعه بموقع مداوای بیمار راحت تر،کم خرج تر وگاهی بایک آنتی بیوتیک ساده مشکل بیمار حل می شود.

نکته مهم دیگر رعایت نوبت های مصرف داروست.گاهی بیمار با مصرف ناقص دارو بهبودی اولیه می یابد و درمان را تکمیل نمی‌کند و متاسفانه دچار عوارض ناشی از بیماری و مزمن شدن سیربیماری ودرمان می گردد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه