مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

از پرداخت کمک نقدی و غیرنقدی از طریق تبلیغات جمع آوری کمک در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنید

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه مردم از پرداخت هرگونه وجه یا کمک غیرنقدی از طریق پیام ها و تبلیغات جمع آوری کمک در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنند گفت: یقینا مراجع قضایی آماده برخورد با سواستفاده کنندگان از احساسات مردم دلسوز هستند.

از پرداخت کمک نقدی و غیرنقدی از طریق تبلیغات جمع آوری کمک در فضای مجازی برای زلزله زدگان خودداری کنید

به گزارش هشت دی مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه با توجه به سطح حادثه زلزله در شهرستان سراب آذربایجان شرقی، ضرورت و نیازی به نشر استمداد و ارائه کمک‌ مردم نوعدوست احساس نمی شود اظهار کرد: در حال حاضر ذخایر امدادی جمعیت هلال احمر، پاسخگوی نیاز مناطق زلزله زده می باشد. بنابراین از مردم دلسوز و نوعدوست تقاضا می شود از ارایه هرگونه کمک به افراد و موسسات غیر مسئول خودداری فرمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان در خصوص جزئیات اقدامات استان گیلان در زلزله استان آذربایجان شرقی گفت: از دقایق اولیه وقوع این‌ زمین لرزه در ساعت ۲:۱۷ بامداد روز جاری، ضمن اعلام آماده باش به تمامی شعب و پایگاه های جمعیت هلال احمر استان، نسبت به گشت زنی در سطح شهرهای استان و نیز تمهید مقدمات لازم برای اعزام نجاتگران و ارسال امکانات در صورت لزوم و اعلام‌ نیاز صورت گرفت.

ولی پور با تاکید بر خودداری مردم دلسوز استان گیلان از کمک به سازمان های غیرمسئول اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از احساسات دلسوزانه مردم از فرصت رخ داده سواستفاده کرده و در فضای مجازی اقدام به جمع آوری کمک می کنند و برای پیشگیری از وقوع جرایم احتمالی و ضرورت ساماندهی دقیق کمک‌های مردمی و پاسخگویی مناسب به مردم عزیز استان، جمع آوری کمک‌های مردمی فقط از سوی سازمان های قانونی و مسئول صورت گرفته و در صورت نیاز از رسانه ملی و مراجع رسمی اعلام خواهد شد.

وی همچنین افزود: هرگونه سواستفاده از سوی افراد و موسسات غیر مسئول، از طریق مراجع قضایی قابل پیگرد بوده و مردم نوعدوست استان در صورت مشاهده این گونه موارد می توانند گزارشات خود را به روابط عمومی جمعیت هلال احمر یا مراجع قضایی و نظارتی استان اعلام نمایند.

گفتنی است: زلزله اخیر ۶ کشته و ۳۰۰ مجروح به همراه داشته و تعدادی از منازل مسکونی تخریب و به تعدادی دیگر خسارت وارد شده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه