آیت الله رمضانی:

مبارزه با فساد راهبرد گام دوم انقلاب/ دشمن با هجمه فرهنگی دین را نشانه گرفته است

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه دشمن با هجمه فرهنگی دین را نشانه گرفته است، گفت: مبارزه با فساد باید در کنار عدالت قرار گیرد و این از راهبردهای توسعه هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب است.

مبارزه با فساد راهبرد گام دوم انقلاب/ دشمن با هجمه فرهنگی دین را نشانه گرفته است

به گزارش ۸دی؛ آیت‌الله «رضا رمضانی گیلانی» در یادواره ۱۲۹ شهید چابکسر گفت: یکی از ویژگی‌های شهدا صبوری است و کسی که صبر نداشته باشد از حقیقت ایمان برخوردار نیست.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه شهدا با نمایش مقاومت با عنایت خداوند دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، تاکید کرد: کرامت یکی از مهمترین مقام‌های شهداست و کتاب الهی انسان را به کرامت هدایت می‌کند.

وی به حس مسئولیت‌پذیری شهید اشاره و تصریح کرد: شهدا در عرصه‌های اجتماعی احساس مسئولیت کردند و در این زمینه دغدغه‌مند بودند.

آیت‌الله رمضانی جهاد را دری از بهشت دانست که برای هر کسی باز نمی‌شود و گفت: مهمترین وظیفه یک شهید، رفع جهالت از جامعه بشری و تقویت مسئولیت پذیری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: زمانی که جهالت در جامعه‌ای حکم‌فرما باشد، ذلت، خاری، استعمار، استثمار و هر چیزی که باعث پستی و عقب ماندگی باشد، به دنبال می‌آورد.

وی با بیان اینکه جامعه جاهل، جامعه پس رو و جامعه آگاه، جامعه پیش‌رو است، خاطرنشان کرد: در جامعه پس‌رو منکرها با اهمیت می‌شوند و اگر آگاهی نباشد، جامعه امر به منکر می‌کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایران اشاره و تاکید کرد: انقلاب اسلامی به پیروزی رسید تا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه فراگیر شود.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد مردم در پیدایش انقلاب اسلامی حضور داشتند، افزود: این انقلاب با تأیید ۹۹ درصد مردم محقق شد.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس، تنها جنگ بین ایران و عراق نبود، گفت: در طول جنگ تحمیلی همه قوا در مقابل آرایش نظامی جهان سلطه ایستادگی کردند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه آرایش‌ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جزو آرایش‌های جنگی جدید دشمن است، افزود: ایران اسلامی در برابر آرایش‌های جنگی و حفظ امنیت کشور بهترین‌ها را روانه سوریه کرده است.

*انقلاب اسلامی پاسخگوی خواسته‌های واقعی نسل امروز بشری است

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: حرف دشمن در مقابل ایران اسلامی این است که نمی‌تواند خود را با مدل نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران هماهنگ کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ایران تنها مربوط به آزادی‌خواهان ایران اسلامی نبوده بلکه آزادی‌خواهان دنیا، ایران را به عنوان یک مرجع قبول دارند، تاکید کرد: انقلاب اسلامی یک نظام سیاسی است که پاسخگوی خواسته‌های واقعی نسل امروز بشری است.

آیت‌الله رمضانی، امام خمینی(ره) را ذخیره‌ای برای نجات جامعه بشری از یوغ استعمار و استثمار برای رسیدن به حقیقت آزادی معرفی و تصریح کرد: نظام اسلامی در طول چهل سال با وجود برخی کاستی‌ها، مسیر خود را طی کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به برخی کاستی‌ها در حوزه عدالت اشاره و اظهار کرد: عدم جدی بودن در بحث عدالت و توزیع ثروت بین کل جامعه و عدم پیشرفت در برخی موضوعات از دغدغه‌های کشور است.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد، در برهه‌ای از زمان بیشتر و گاهی کمتر است، افزود: برای تحقق عدالت نیاز به مبارزه با فساد است و این مبارزه امروز رشد بیشتری پیدا کرده است.

*مبارزه با فساد از راهبردهای توسعه بیانیه گام دوم انقلاب است

آیت‌الله رمضانی ادامه داد: مبارزه با فساد باید در کنار عدالت قرار بگیرد و این از راهبردهای توسعه هفت‌گانه بیانیه گام دوم انقلاب است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) عدالت را از آرمان‌های همه انبیای الهی دانست و گفت: قسط آن عدل اجتماعی است که آمال و آرزوی همه انبیای الهی بوده است که با حکومت حضرت مهدی(عج) این امر مهم تحقق پیدا می‌کند.

وی به حضور گسترده مردم در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی اشاره و تاکید کرد: با این وجود مردم در جای خود به مسئولان در هر سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه که کوتاهی و قصور داشته باشند، تذکر می‌دهند و این موضوع قابل بخشش نیست.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس، تصریح کرد: از همه افرادی که دلسوز، متعهد و متخصص هستند و این چهار سال را فرصتی برای خدمت می‌دانند، درخواست داریم که وارد صحنه شوند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری افزود: وارد صحنه انتخابات شدن یعنی خود را به رنج انداخته و زمینه رفاه را برای مردم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: یک نماینده مجلس و هر مسئولی در نظام اسلامی که مسئولیتی را عهده‌دار است باید برای چشاندن طمع عدالت به جامعه خود را به زحم بیندازد تا مقدمه ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم شود.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه وجود عدالت، معرفت، عقلانیت و امنیت از ویژگی‌های نظام اسلامی است، تصریح کرد: سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به وظایف خود عمل کنند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) به برخی انحرافات در حوزه مهدویت اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای بگویند باید ظلم در جامعه فراگیر شود تا امام زمان(عج) ظهور کند، یک نوع تحریف و شانه خالی کردن از مسئولیت است.

وی با بیان اینکه ناامید شدن از خواسته‌های دشمن است و برای این هدف هزینه‌های زیادی کرده است، گفت: دشمن با هجمه فرهنگی دین، ایمان و ناموس ما را نشانه گرفته است.

آیت‌الله رمضانی به وجود رویش‌های انقلاب اسلامی در خارج از کشور اشاره و تصریح کرد: این رویش‌ها در اروپا و دیگر مناطق جهان آماده دفاع از گفتمان انقلاب اسلامی هستند.

*ترویج بی بند و باری، اباهه‌گری و ولنگاری در جامعه اسلامی از اهداف دشمن است

وی با اشاره به اینکه دشمن به دنبال ترویج بی بند و باری، اباهه‌گری و ولنگاری در جامعه اسلامی است، اظهار کرد: دشمن تمام فضای مجازی را برای تحقق اهداف خود آماده کرده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه باید در این فضای جنگ فرهنگی مراقب فرزندان خود باشیم، افزود: دشمن با استحاله فرهنگی می‌خواهد فکرها را عوض کند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران، انقلاب ارزشی بوده است و نباید این ارزش‌های دینی ضربه بخورد، خاطرنشان کرد: دشمن به شیوه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی و … می‌خواهد کشور را تحت فشار قرار دهد.

آیت‌الله رمضانی گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمان جهانی دانست و گفت: دشمنان از جریان مقاومت به رهبریت مقام معظم رهبری در لبنان، سوریه، عراق و افغانستان ضربه خورده است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه باید بیشتر از قبل نسبت به شهدا و خانواده‌های آنان قدردان باشیم، اذعان کرد: وظیفه قدردانی از شهدا از مهمترین وظایف است تا زمینه ظهور حضرت مهدی موعود(عج) فراهم شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه