شمار شهدای غزه از ۱۶۰۰تن گذشت/ حمایت بی قید اوباما از رژیم کودک‌کش

تلویزیون «الاقصی» به نقل از منابع بیمارستانی گزارش داده است که با حملات روز جمعه ارتش رژیم‌صهیونیستی به نوار غزه، شمار شهدای فلسطینی از آغاز عملیات صهیونیست‌ها به بیش از ۱۶۰۰ تن رسیده است.

شمار شهدای غزه از ۱۶۰۰تن گذشت/ حمایت بی قید اوباما از رژیم کودک‌کش

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی «الاقصی»، منابع بیمارستانی گزارش داده‌‌اند که شمار شهدای فلسطینی پس از حملات روز جمعه صهیونیست‌ها به نوار غزه، از مرز ۱۶۰۰ تن عبور کرده است.

همچنین تعداد زخمی‌ها در ۲۵ روزی که از عملیات موسوم به «صخره سخت» ارتش رژیم‌صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد، به دستکم ۸۷۵۰ نفر رسیده است. بنا بر اعلام سازمان ملل، بیش از سه چهارم قربانیان حملات صهیونیست‌ها، غیرنظامی،‌ زن، کودک و سالمند بوده‌اند.

صهیونیست‌ها در حملات هوایی و توپخانه‌ای روز جمعه به مناطق مختلف نوار غزه از جمله شهر «رفح»، نزدیک به ۱۰۰ تن را به شهادت رسانده و ده‌ها تن را نیز زخمی کردند.

این حملات در حالی صورت گرفت که قرار بود از صبح روز جمعه آتش‌بسی ۳ روزه در نوار غزه برقرار شود و همین امر موجب شده بود تا فلسطینی‌ها از پناهگاه‌ها خارج در مناطق تخریب‌شده حضور یابند. همین امر موجب شد تا نقض آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها تلفات بالایی را در میان غیرنظامیان موجب شود.

عملیات اخیر رژیم‌صهیونیستی علیه نوار غزه خونبارترین حمله این رژیم طی یک دهه گذشته است. پیش از این عملیات موسوم به «سرب گداخته» که در سال ۲۰۰۹ و در کابینه «ایهود اولمرت» صورت گرفت، با بر جای گذاشتن تلفات بیش از ۱۴۰۰ نفر، خونین‌ترین حمله صهیونیست‌ها به شمار می‌رفت.

 

«داود اغلو» حماس را عامل نقض آتش بس دانست

رادیو اسرائیل اعلام کرد که احمد داود اغلو در گفت‌وگو با مقامات اسرائیلی با اذعان به اینکه اقدام حماس در ربودن یکی از نظامیان صهیونیست عامل نقض آتش بس بوده است، تاکید کرد که ترکیه تمام تلاش ممکن برای آزادی این نظامی را بکار خواهد گرفت.

امروز درحالی که صهیونیست‌ها و حماس توافق کرده بودند تا ۷۲ ساعت آتش بس اعلام کنند به ناگاه طرف اسرائیلی همانند روز چهارشنبه که مدعی شد منطقه شجاعیه منطقه جنگی است، رفح را نیز به عنوان منطقه جنگی اعلام کرد و با حمله به این منطقه باعث کشته شدن ۷۰ نفر شد.

در همین حال نیروهای مقاومت هم به تعدادی از نظامیان اسرائیلی حمله کردند و با کشتن چند نفر از آنها یک افسر صهیونیست را به گروگان گرفتند.

حالا صهیونیست‌ها مدعی هستند که اقدام حماس نقض واقعی آتش بس است و حامیان رژیم صهیونیستی نیز بلافاصله پس از به اسارت درآمدن نظامی صهیونیست که دومین اسرائیلی به اسارت درآمده توسط مقاومت است، خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط وی شدند.

در همین زمینه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا، بان کی مون دبیر کل سازمان ملل و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا خواستار آزادی نظامی اسرائیلی شدند و حماس را مسئول نقض آتش بس دانستند.

این درحالی است که تنها امروز ۷۰ نفر در رفح غزه کشته شدندو آمار شهدای غزه بنابر اعلام شبکه تلویزیونی حماس از مرز ۱۶۰۰ نفر هم گذشته است.

پیش از این جان کری طی بیانیه‌ای از ترکیه و قطر خواسته بود تا از نفوذشان برای آزادی این نظامی صهیونیست که بنابر اعلام برخی رسانه‌ها از اقوان موشه یعلون رئیس ارتش اسرائیل هم هست، تلاش کنند.

 

اوباما: نظامی اسرائیلی باید بی‌قید و شرط آزاد شود

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز جمعه طی نطقی آزادی نظامی صهیونیست‌ که در عملیات ارتش اسرائیل در نوار غزه به اسارت نیروهای مقاومت درآمد، را خواستار شد.

یک نظامی صهیونیست روز جمعه طی تجاوز نیروهای این رژیم به منطقه رفح واقع در جنوب نوار غزه، به اسارت نیروهای مقاومت فلسطینی درآمد. سازمان ملل،‌ آمریکا و کشورهای غربی بی‌توجه به نقض آتش‌بس از سوی نیروهای اسرائیلی، خواستار آزادی این نظامی شده‌اند.

اوباما نیز در این رابطه گفت: «اگر آن‌ها برای حل وضعیت فعلی جدی هستند، لازم است که آن سرباز بدون هرچه سریعتر بدون قید و شرط آزاد شود.»

در حالی که قرار بود آتش‌بسی ۷۲ ساعته از صبح امروز در نوار غزه برقرار شده و طرفین مذاکرات برای آتش‌بس نهایی را آغاز کنند، صهیونیست‌ها به بهانه اسارت یک نظامی خود، که به گفته حماس ساعتی پیش از آغاز آتش‌بس گرفتار شده، دست به بمباران گسترده رفح و دیگر نقاط نوار غزه زدند. در جریان حملات روز جمعه بیش از ۱۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

رئیس‌جمهور آمریکا در نطق روز جمعه خود علاوه بر غزه، به مسائل دیگر از جمله انتقادات کنگره این کشور از عملکرد سازمان سیا نیز پرداخت و قویا از «جان برنان» رئیس این سازمان دفاع کرد. گروهی از نمایندگان آمریکایی به دلیل جاسوسی سیا از رایانه‌های کنگره،‌ خواستار کناره‌گیری برنان شده‌اند.

اوباما در جریان دفاع خود از برنان، به شکنجه مظنونین و زندانیان پس از حادثه حمله به برج‌های تجارت جهانی در یازده سپتامبر ۲۰۰۱ نیز اعتراف کرد. وی با بیان اینکه «ما برخی افراد را شکنجه کردیم»، گفت کاخ سفید گزارشی را در این رابطه به کنگره ارائه کرده است.

وی در نشست خبری خود که در کاخ سفید برگزار شد، گفت: «بسیاری از کارهایی که ما کردیم، درست بود، اما ما برخی‌ها را نیز شکنجه کردیم. ما کارهایی کردیم که بر خلاف ارزش‌هایمان بود.»

دولت «جورج بوش» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر اجازه شکنجه و استفاده از روش‌های خشونت‌بار برای اعتراف‌گیری از زندانیان را صادر کرده بود.

 

حمله صهیونیست ها به کرانه باختری

 به نقل پایگاه خبری سما، در درگیری میان صهیونیست‌ها و جوانان فلسطینی در رام الله در کرانه باختری یک فلسطینی شهید شد و ۱۵ نفر دیگر زخمی شدند.

همچنین در نابلس هم در تیراندازی صهیونیست‌ها به سوی جوانان معترض فلسطینی ۶ نفر زخمی شدند.

همزمان با حملات صهیونیست‌ها به نوار غزه کرانه باختری هم شاهد اعتراضات خیابانی جوانان فلسطینی بود که هدف حمله صهیونیست‌ها قرار گرفته است.

 

۳۴ نظامی صهیونیست راهی بیمارستان شدند/ مرگ ۶۷ صهیونیست

پایگاه خبری والاه اسرائیل خبر داد که ۲۲ نظامی صهیونیست در درگیری با نیروهای مقاومت زخمی شدند که بنابر این گزارش حال دو تن از این افراد وخیم گزارش شده است.

رادیو رژیم صهیونیستی هم خبر داد که در درگیری میان نیروهای اسرائیلی و نیروهای فلسطینی ۳۴ نظامی صهیونیست زخمی شدند و به بیمارستان سوروکا در بئر السبع انتقال یافتند.

این درحالی است که امروز یک نظامی اسرائیلی دیگر توسط نیروهای مقاومت ربوده شد و از سوی دیگر صهیونیست‌ها مرگ ۶۷ نظامی خود در درگیری با نیروهای مقاومت را تائید کردند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه