شیوه ای جدید در کلاهبردی پیامکی/ آیا شما هم برنده جایزه یک میلیون پوندی هستید؟

پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان گیلان در خصوص شیوه جدیدکلاهبرداری اینترنتی تحت عنوان “برندگان یک میلیون پوندی”هشدار داد.

شیوه ای جدید در کلاهبردی پیامکی/ آیا شما هم برنده جایزه یک میلیون پوندی هستید؟

به گزارش ۸دی نیوز، طی روزهای اخیر پیامکی تحت عنوان “شماره شما در قرعه کشی سال ۲۰۱۴ شرکت سامسونگ برنده یک میلیون پوند پول نقد شده است” برای شهروندان ارسال و از آنان درخواست شده جهت مطالبه مبلغ موردنظر اطلاعات شخصی خود از قبیل: نام،سن،شماره تماس و … را به ایمیل samsungmob@mit.tc ارسال نمایند.
با بررسی های بعمل آمده پلیس فتا، کلاهبرداران در ادامه ارتباطات ایمیلی خود ضمن مطالبه اطلاعات تکمیلی شهروندان، عنوان می دارند: علاوه بر مبلغ مورد نظر یک تبلت به جایزه شما افزوده شده و با نمایش یک تصویر از یک مرسوله پستی به نام شخص مورد نظر اعلام می کنند بدلیل وجود تحریم های اقتصادی موجود بر کشور ایران، مرسوله پستی مورد نظر باید ابتدا به کشور واسطی (هندوستان) ارسال تا از آن طریق هدیه به ایران ارسال گردد.
در پایان کلاهبرداران هزینه ارسال بسته پستی از هندوستان به ایران توسط نماینده این شرکت را بالغ بر ۶۰۰ دلار عنوان و اعلام می دارند: شهروندان در صورت واریز وجه مورد نظر می توانند بسته پستی خود را در فرودگاه امام خمینی(ره) از دست نماینده این شرکت که از هندوستان به ایران می آید، دریافت نمایند.
بنابراین با توجه به اینکه پیگیری این قبیل کلاهبرداری ها که با استفاده از شگردهای خاص و پیشنهادهای اغوا کننده در حوزه بین الملل انجام می گیرد، مستلزم همکاری با پلیس اینترپل و سپری نمودن بازه زمانی طولانی می باشد.
پلیس فتای استان گیلان به تمامی شهروندان توصیه نموده که در صورت مواجهه با پیشنهاد های جذاب در فضای مجازی هوشیار بوده و مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل Gfata@police.ir گزارش نمایند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه