سنجش ۶۲ درصد نوآموزان گیلانی

از آغاز اجرای طرح سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان تا کنون بیش از ۲۳ هزار نوآموز سنجش شدند.

سنجش ۶۲ درصد نوآموزان گیلانی

به گزارش هشت دی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: ۱۹ هزار و ۱۶۸ نوآموز بدو ورود به پایه اول و ۳ هزار و ۸۴۸ نفر نوآموز پیش دبستانی تا کنون در این طرح از نظر سلامت سنجش شدند.
نادر جهان آرای با اشاره به سنجش ۳۷ هزار نوآموز گیلانی تا پایان شهریور افزود: در این طرح سلامت بینایی، شنوایی، ضریب هوشی و نمودار رشد ۲۲ هزار کودک بدو ورود به پایه اول و ۱۵ هزار پیش دبستانی سنجش می‌شود.
وی با اشاره به آغاز طرح سنجش سلامت از اول تیر در استان افزود: طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش آموزان در ۲ مرحله مقدماتی و تخصصی در حال اجراست.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان ادامه داد: اگر سلامت نو آموزان در مرحله مقدماتی تأیید شود با دریافت برگه سلامت می‌توانند برای ثبت نام به مدارس مراجعه کنند و اگر مشکوک به بیماری یا نارسایی جسمانی باشند وارد مرحله تخصصی شده و به مراکز پزشکی و درمانی ارجاع داده می‌شوند.
نادرجهان آرای اضافه کرد: تاکنون پرونده هزار و ۷۲۷ نوآموز برای بررسی بیشتر به مراکز درمانی ارجاع داده شد.
وی با بیان اینکه ۱۲۸ پایگاه سنجش سلامت و ۱۵ پایگاه سیار در مناطق مختلف استان برای اجرای این طرح فعال هستند گفت: ۳۰۰ کادر اجرایی اجرای این طرح را برعهده دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش گیلان افزود:پارسال سلامت ۲۰ هزار و ۷۹۵ نوآموز بدو ورود به پایه اول دبستان و ۱۰ هزار و ۵۶۹ کودک پیش دبستانی سنجش شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه