معاون وزیر بهداشت: گیلان از لحاظ رضایتمندی مردم از پرسنل بیمارستان ها جزء بدترین استان ها است

معاون وزیر بهداشت گفت: بر اساس شاخص ها گیلان از لحاظ رضایتمندی مردم از کادر درمانی و پرسنل جز بدترین استان ها است، این در حالی است که بیمارستان ها و ما ولی نعمتان مردم هستیم و پذیرفته ایم که در هنگام درد و ناراحتی مردم پذیرای آن ها باشیم.

معاون وزیر بهداشت: گیلان از لحاظ رضایتمندی مردم از پرسنل بیمارستان ها جزء بدترین استان ها است

به گزارش خبرنگار ۸دی، ایرج حریرچی در آئین معارفه رئیس جدید دانشگاه علوم‌ پزشکی گیلان رسیدن به پوشش همگانی سلامت تا سال ۱۴۰۴ را هدف کلی خواند و اظهار کرد: پوشش همگانی سلامت یعنی همه مردم کشور تمام خدمات ۵گانه سلامت اعم از ارتقا، پیشگیری، درمان، توانبخشی و بازتوانی، تسکینی و زندگی راحت قبل از مرگ را بدون تبعیض مالی، مکانی، قومیتی و… دریافت کنند.

وی با اشاره به هدف افزایش سلامت مردم، کاهش هزینه های پرداختی، افزایش رضایت مردم و افزایش کارایی حوزه سلامت، بیان کرد: ما نگران سلامت مردم‌ گیلان هستیم زیرا آمار سبک زندگی آن ها بسیار نگران کننده است.

** ۸۲درصد مرگ و میر ها از بیماری های غیر واگیر است

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه ۸۲درصد مرگ و میر ها از بیماری های غیر واگیر است که در گیلان درصد بیشتری دارد افزود: ایران ۳درصد از مصرف جهانی بیشتر نمک مصرف می کند و گیلان جز استان های اولیه استفاده از نمک و کم تحرکی در کشور است.

حریرچی در ادامه گیلان را جز استان های بالا در مصرف سیگار، شاخص توده بدنی(چاقی)، فشار خون، میزان قند خون معرفی کرد و گفت: بسیاری از رفتار های بهداشتی و سبک زندگی در گیلان باید تغییر کند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش با بیان اینکه گیلان از لحاظ تعداد پزشک به جمعیت و تعداد پرسنل به تخت از متوسط کشوری بالاتر است اما‌ بیمار پذیری پایین است ادامه داد: مردم گیلان با تمام هزینه های اضافی برای درمان به تهران می روند.

** بالابودن میزان تخت خصوصی در گیلان نسبت به کل کشور/ ۸۰درصد مردم توانایی مراجعه به بخش خصوصی را ندارند

وی با تاکید بر اینکه به دلیل تحریم های ناجوانمردانه و برخی مسائل داخلی مردم در حوزه سلامت شرایط سختی دارند ابراز کرد: در شرایطی که تورم بالا و رشد اقتصادی پایین است مردم مجبور به اولویت بندی نیاز ها هستند و تجربه ثابت کرده که در ابتدا افراد از هزینه های بهداشت و آموزش خود می کاهند.

حریرچی با اشاره به بالابودن میزان تخت خصوصی در گیلان نسبت به کل کشور بیان کرد: ۸۰درصد مردم توانایی مراجعه به بخش خصوصی را ندارند و تنها ۱۶درصد با بیمه تکمیلی و ۲الی ۳درصد افراد عادی به بیمارستان خصوصی مراجعه میکنند.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: بر اساس شاخص ها گیلان از لحاظ رضایتمندی مردم از کادر درمانی و پرسنل جز بدترین استان ها است، این در حالی است که  بیمارستان ها و ما ولی نعمتان مردم هستیم و پذیرفته ایم که در هنگام درد و ناراحتی مردم پذیرای آن ها باشیم.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه