علی اصغر لطیفی

جشن عروسی در شب شهادت امام صادق(ع) در رستم آباد/ از تالارهای بی در و پیکر تا خواب غفلت مسئولان!

قابل ذکر است استخراج مناسبت‌ها و تدوین یک تقویم کاری برای صنوف تالارها، گل فروشی‌ها، عکاسی و آتلیه‌ها و هر صنف دیگری که در امور مختلف عروسی ها نقشی دارند کار سختی نیست و براحتی می‌شود از تکرار چنین بی‌حرمتی‌ها جلوگیری بعمل آورد.

جشن عروسی در شب شهادت امام صادق(ع) در رستم آباد/ از تالارهای بی در و پیکر تا خواب غفلت مسئولان!

به گزارش ۸دی، گویا مسئولین فرهنگی و نظارتی در خواب عمیق هزار و یک شب فرو رفته اند که تالار پذیرایی نوبت برگزاری جشن عروسی در شب شهادت ششمین پیشوای شیعیان امام جعفرصادق در شهر رستم آباد می‌دهد و با اجرای مراسم عروسی به ساحت مقدس آن امام بزرگوار بی‌حرمتی می‌شود و دل ارادتمندان به این خاندان را به درد می‌آورد.

در برپایی چنین مراسمی در شب شهادت دو نوع غفلت وجود دارد، غفلتی که از سوی صاحب مجلس عروسی بوجود آمده است و غفلتی که از سوی ادارات و نهادهای نظارتی ذیربط بوجود آمده است.

تکلیفمان با صاحب مجلس روشن است و ممکن است از روی نا آگاهی و یا عامدانه صورت گرفته باشد.

اما سوالمان از مسئولان ذی‌ربط است که در شب شهادت چگونه و بر چه پایه و اساسی چنین مجوزی صادر شده است؟ فرض را بر بی مجوز بودن هم بگیریم سوال پیش می‌آید که آیا نهادهای مرتبط بر تالارهای شهر نظارتی ندارند؟

نهادهای فرهنگی، تبلیغاتی و هیئت‌ها در اعلام ایام شهادت و سوگواری در سطح شهر چه کرده‌اند؟ توانسته‌اند در این امر خطیر موفق باشند؟

آن چیزی که روشن است این مراسم در شب شهادت در سایه غفلت و بی توجهی مسئولان برگزار شده است و انتظار می رود شورای تامین، ائمه جمعه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و سایر نهادهای فرهنگی تبلیغاتی با تمهیدات لازم و برخورد قانونی از وقوع چنین اتفاقاتی در آینده جلوگیری کنند.

قابل ذکر است استخراج مناسبت‌ها و تدوین یک تقویم کاری برای صنوف تالارها، گل فروشی‌ها، عکاسی و آتلیه‌ها و هر صنف دیگری که در امور مختلف عروسی ها نقشی دارند کار سختی نیست و براحتی می‌شود از تکرار چنین بی‌حرمتی‌ها جلوگیری بعمل آورد تا به ساحت ائمه و اعتقاداتمان این چنین باز و روشن بی‌حرمتی نشود.

نویسنده: علی اصغر لطیفی

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه