زندگی‌نامه شهیدان عبدالکریمی و نورانی منتشر خواهد شد

محمد رنجبر،سرپرست فرمانداری لنگرود در جلسه هماهنگی جمع آوری حفظ و آثار شهدای این شهرستان که با حضور خانواده‌های شهیدان عبدالکریمی و نورانی برگزار شد از انتشار زندگینامه این شهیدان در قالب چاپ کتاب خبر داد.

زندگی‌نامه شهیدان عبدالکریمی و نورانی منتشر خواهد شد

به گزارش ۸دی ،محمد رنجبر، سرپرست فرمانداری لنگرود در جلسه هماهنگی جمع آوری حفظ و آثار شهدای این شهرستان که با حضور خانواده‌های شهیدان عبدالکریمی و نورانی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد،گفت:همه ما مدیون ایثارگری شهدا هستیم و افتخارات امروز و قدرت انقلاب ما در عرصه‌های مختلف مرهون خون پاک شهیدان است.

وی افزود:شهدا و بزرگانی چون شهیدان املاکی،دهگان،حسین پور،عبدالکریمی و نورانی از شهرستان لنگرود هستند و وظیفه ماست که آن‌ها را معرفی و به هموطنان و نسل امروز و فردا معرفی کنیم.

سرپرست فرمانداری لنگرود اظهار داشت:اگر چه یادواره‌ها و برنامه‌های بزرگداشت شهدا هر ساله برگزار می‌شود،اما آن چنان که در شأن این شهداست به آن‌ها نپرداخته‌ایم و اکنون که ضرورت استفاده و بهره گیری از آثار شهدا مهیا شده است، انتظار ما از هنرمندان لنگرودی این است که به معرفی شهدای شاخص شهرستان و خانواده‌های آن‌ها بپردازند.

رنجبر در ادامه از انتشار زندگینامه شهیدان نورانی و عبدالکریمی در قالب چاپ کتاب توسط کارون مطلبی،نویسنده لنگرودی خبر داد و گفت:آموزش و پرورش لنگرود مسئولیت چاپ کتاب این دو شهید والامقام را برعهده خواهد داشت.

شهید علیرضا نورانی به سمت معاون عمرانی و فنی استانداری انتخاب شد و صبحگاه روز چهارم ماه مبارک رمضان سال ۱۳۶۰ هنگامی که به اتفاق شهید انصاری،استاندار گیلان عازم محل خدمت خویش در استانداری بود،در خیابان لاکانی رشت هدف گلوله منافقان قرار گرفت و به شهادت رسید.

شهید سیف الله عبدالکریمی نیز در ۷ تیر ۱۳۶۰ در فاجعه جانگداز دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی ایران همراه با ۷۲ تن دیگر از یاران امام به درجه رفیع شهادت نائل شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه