جمعه 24 خرداد؛

سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم “حسینعلی پورابراهیمی” برگزار می شود

سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم بسیجی شهید “حسینعلی پورابراهیمی” در گلزار شهدای رشت برگزار می شود.

سومین سالگرد شهادت شهید مدافع حرم “حسینعلی پورابراهیمی” برگزار می شود

به گزارش ۸دی یادواره مجاهد بی ادعا شهید مدافع حرم “حسینعلی پورابراهیمی” جمعه ۲۴ خرداد ساعت ۶ عصر در گلزار شهدای رشت برگزار می شود.

این یادواره با تلاوت قرآن توسط قاری بین المللی حاج “حسین رفیعی” آغاز و با سخنرانی حجت الاسلام “ریاضت” از خطبای به نام تهران ادامه می یابد.

این مراسم با مداحی “حاج محمد یزد خواستی” و باحضور ارجمند شاعر حماسه سرا “صابر خراسانی” همراه خواهد بود.

همچنین روایت زندگینامه تصویری شهید مدافع حرم حاج حسینعلی پورابراهیمی را برادر محمد لطیفی بر عهده خواهد داشت و این مراسم متبرک به عطر حضور یک شهید گمنام نیز می باشد.

شهید “حسینعلی پورابراهیمی” در سال ۱۳۵۰ در روستای درگاه شهرستان آستانه اشرفیه چشم به جهان گشود. دوران کودکی و نوجوانی او با پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی و دوران دفاع مقدس همراه شد و او به همراه یاران و دوستانش در سن چهارده سالگی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافت و در عملیات های متعددی در لوای رزمنده گردان حمزه سیدالشهدا ع به فرماندهی عارف جبهه ها شهید مهدی خوش سیرت شرکت کرد و حماسه ها آفرید.

بعد از جنگ فعالیت های انقلابی خود را ادامه داد و منشا اثرات فراوانی شد و همزمان به تحصیلات دانشگاهی خود تا مقطع فوق لیسانس ادامه داد.

با شروع فتنه تکفیری ها مشتاقانه ۲ بار عازم سوریه و قابلیت ها و توانمندی های خود را صرف دفاع از حریم حرم عمه سادات حضرت زینب کبری س کرد.در سفر دوم در سال در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ همزمان با ماه مبارک رمضان “حسینعلی پورابراهیمی” در حالیکه فرماندهی گردان نیروهای مدافع حرم را بر عهده داشت در حین جنگی سخت و نفس گیر مجروح شد و بعد از یک هفته پر غربت به یاران شهیدش پیوست.

حضور مردم ولایتمدار گیلان موجبات تسلای خاطر خانواده و دو یادگار شهید خواهد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه